home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Lifan

Jedan od najpoznatijih kineskih automobilskih koncerna nalazi se pred bankrotom. Reč je o kompaniji Lifan Motors koja je dugo vremena služila kao primer ekspanzije automobilske industrije Kine.

Sve je počelo 1992. godine kada je Yin Mingshan kapitalom od 200 hiljada juana osnovao radionicu za popravku motocikala i to nakon što je proveo 20 godina u radnom logoru zbog "promovisanja kapitalističkih ideja" u vreme kineske kulturne revolucije. Srećom po kinesku ekonomiju, ovaj disident se "bacio u privatluk" čim je došlo vreme privrednih reformi. Ostalo je istorija. Od male radionice, u kojoj je prvobitno posao našlo devet radnika, nastao je treći najveći kineski proizvođač motocikala, a biznis je u međuvremenu proširen i na proizvodnju kamiona i automobila.

Lifan

Zbog uspeha motociklističke palete, Lifan je prilično oklevao sa ozbiljnijom proizvodnjom automobila. Tek 2005. godine počela je produkcija minivana i malog pick-up modela LF6361/1010 baziranog na Daihatsuovom kei-trucku Atrai (1999). U decembru iste godine (2005) predstavljena je limuzina Lifan 520 nakon čega je došao veći 620 i kontroverzni automobil B-segmenta Lifan 320 kao neuspešna imitacija Minija. Paleta je u međuvremenu proširena zanimljivim modelima, pre SUV-klase.

Međutim, dani slave Lifana su davno prošli. U Kini prodaja Lifana je u poslednjih pet godina smanjena čak 10 puta, što ne čudi s obzirom da se ne obnavlja paleta modela. Uz to, Lifan nije uspeo da uspostavi saradnju s nekim renomiranim evropskim proizvođačem.

Na kineskim sudovima se rešava oko 400 tužbi poverilaca, koji zahtevaju od koncerna Lifan oko 3 milijarde juana, što je više od 378 miliona evra! Prema analitičarima automobilskih tržišta, bankrot Lifana će se desiti ovog leta.

Izvor: Radiosarajevo.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 430



Komentari