
Kineska marka električnih vozila NIO planira da krene na zapadno tržište sledeće godine sa željom da uspostavi novu uslugu zamene ispražnjenih baterija punim, umesto dopunjavanja, što bi joj pomoglo da se nadmeće sa rivalskim američkim "Teslom", izjavio je u Pekingu predsednik kineske kompanije.
NIO, osnovan 2014. godine, odložio je taj plan zbog pandemije koronavirusa, rekao je novinarima Viliam Li, ali dodaje da ta kompanija sada proučava na kojem tržištu treba da počne i kako da struktuira svoje poslovanje.
"Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su električna vozila (EV) popularni", rekao je Li.
"Želeli bismo da počnemo u evropskim zemljama", dodao je.
"NIO Inc." je najistaknutiji kineski brend s najvišim cenama u već krcatoj industriji električnih vozila u Kini, s desetinama konkurenata, uključujući startapove, državne proizvođače automobila i zajednička ulaganja sa stranim partnerima.

Vladajuća Komunistička partija promovisala je električna vozila uz višemilionske subvencije koje su Kinu učinile najvećim tržištem EV-a, sa oko polovinom ukupne svetske prodaje takvih vozila. Trebalo je da subvencije prestanu, ali su produžene do 2022. godine da bi se proizvođačima pomoglo da savladaju posledice pandemije.

NIO, iako su mu prvi investitori bili kinesku divovi "Tencent", "Baidu" i "Lenovo", borio se da finansijski opstane, a Li je danas rekao da je kompanija stabilnija jer se prodaja povećava.
Ta kompanija je izgubila 164 miliona dolara u drugom ovogodinjem kvartalu, ali je rekla da je prodaja njena dva modela SUV, čija je cena do 370.000 juana (53.000 dolara), porasla na rekordnih 10.331. Treći model, kupe, kreće u prodaju u septembru.
Li je rekao da je potencijalna konkurentska prednost NIO usluga koja omogućava vlasnicima da ispražnjene baterije zamene punim, umesto da ih sami pune. Ta kompanija je postavila 143 stanice za zamenu baterija u Pekingu, Šangaju i drugim gradovima.
Li je rekao da, ako NIO odluči da tu uslugu ponudi na zapadnim tržištima, to bi mu moglo pomoći da se takmiči s "Teslom" u prepunim gradovima poput Njujorka i Čikaga, gde vlasnici parkiraju na ulici ili drugde gde ne mogu da pune baterije povezivanjem na kućnu ili javnu mrežu.
"Za mnogo ljudi je potrebna zamena ispražnjenih baterija punim, jer ne mogu da instaliraju punjač kod kuće", rekao je Li.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Kineski Nio uveo uslugu iznajmljivanja baterija za električne automobile
Kineski proizvođač električnih vozila Nio je uveo uslugu iznajmljivanja baterija kako bi izdvajanjem najskupljeg dela snizio cenu vozila koja ih čini nedostupnim brojnim kupcima.
Usluga iznajmljivanja baterija (BaaS) uključuje plaćanje mesečnih naknada za njihovo korišćenje.

Najeftiniji Niov automobil nakon subvencija je sada ES6, koji košta 273.600 juana (39.553 dolara) bez vlasništva nad baterijom. Kada se uključi i cena baterije, košta 343.600 juana.
"Verujemo da će zahvaljujući usluzi BaaS više kupaca benzinskih automobila razmisliti o kupovini električnog vozila", rekao je novinarima izvršni direktor kineske firme William Li.
Nio u Kini ima 143 stanice na kojima vozači mogu zameniti potrošene baterije za potpuno napunjene. Svake nedelje grade novu stanicu a iduće godine planiraju da izgrade još 300, kaže Li.
Nada se da će od druge polovine 2021. godine početi da ulaze i na neka inostrana tržišta, prvo u Evropi, a od 2022. godine i u drugim delovima sveta.
Kinesko ministarstvo industrije planira promovisanje kupovine vozila s baterijama koje se mogu koristiti u različitim modelima. Zato svi Niovi automobili imaju iste baterije a standardizovane su i one njegovog konkurenta BAIC BluePark New Energy Technology Co Ltd-a, napominje Reuters.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Nio