
Zagovornici električnih automobila kažu da je njihova najznačajnija prednost nad automobilima s klasičnim pogonom u drastično nižim troškovima eksploatacije. Da li verujete u to?
Otkako se Tesla pojavila na tržištu, mnogi su se pitali koliko će ona moći da uopšte vozi i koliko će se kvariti. I koliko će to na kraju koštati. Brojni slučajevi su pokazali manjkavosti u kvalitetu izrade kao nedostatku iskustva velikoserijske proizvodnje, ali informacija o kvarovima gotovo da i nema.
Doduše, u ovih nekoliko godina otkako je Model S stigao kao prvi model s primetnom popularnošću, malo je onih koji su prešli zavidnu kilometražu. Jedan od njih je Steve Sasman, koji je još 2014. godine kupio Model S s oko 56.000 pređenih kilometara. Vozio ga je punih pet godina i s nakupljenih 344.515 km prodao prošlog avgusta.
U tom periodu Sasman je obišao 48 američkih država i Kanadu, a na održavanje je potrošio tek 5.415 dolara. Najveći deo troška je otpao na ekran infotainmenta koji je platio 2215 dolara, dok je 790 dolara potrošio na komponentu punjača. Kupio je još dva seta guma, zamenio jednu kvaku i 12V akumulator.
Aktuelni vlasnik Tesle je prešao granicu od 300.000 milja, odnosno 482.803 km, a on je tokom 138.403 km potrošio oko 5000 dolara na održavanje, piše Tesmanian. Jednostavna matematika kaže da je Tesla Model S na svom putu od pola miliona kilometara svoje vlasnike za održavanje koštala tek nešto više od 10.000 dolara.
Izvor: Index.hr
Foto: screenshot YouTube