
Polestar, marka u zajedničkom vlasništvu Volvo Car Group-a i matične kompanije Geely, jeste švedska marka koja se specijalizovala za elektrifikovane modele automobila. Iako još postoje neke veze s matičnom firmom Volvo Cars u obliku plug-in hibridnog Volva S60 Polestar Engineered, kao i modela Volvo XC40 Recharge s kojim deli tehničku osnovu, marka Polestar je od pre tri godine zasebna marka.
Trenutno imaju svoja dva modela; Polestar 1 plug-in hibrid i Polestar 2 potpuno električni model. U pripremi je i treći model, za sada samo kao koncept pod nazivom Polestar Precept.
Specifičan je tako i njihov trenutni logo predstavljen još 2017. godine. Međutim, čini se da Polestar u poslednje vreme ima probleme. Prvi od njih su tehnički problemi s modelom Polestar 2, koji je trebalo da stigne krajem 2020. Drugi problem se tiče njihovog trenutnog izgleda logotipa, zaštitnog znaka marke Polestar, koji se baš i ne sviđa francuskom proizvođaču automobila Citroenu, u sklopu PSA Grupe.
Naime, kako prenosi Tportal.hr, francuski sud je privremeno zabranio Polestaru upotrebu njegovog logotipa u Francuskoj, nakon što su trogodišnje pravne rasprave oko navodne sličnosti logotipa s Citroenom završile u korist francuske marke. Zvanični sudski dokumenti iz 2017. pokazuju da je Citroenova matična kompanija, PSA Group, zatražila od Volvoa da prestane sa korišćenjem Polestarovog logotipa, koji sadrži par 'ševrona' (oznaka vojnog čina na rukavu) poređanih u motiv krsta. Tvrdilo se da logotip liči Citroënovom 121-godišnjem amblemu dvostrukog ševrona i, u skladu s tim, slično oblikovanom logotipu Citroenove premium marke DS Automobiles. Tim logotipom Polestara se, prema rešenju francuskog suda, zbunjivalo kupce na tržištu.

Volvo je odbio da udovolji, tvrdeći da logotipi nisu slični, pre nego što je Citroen podneo zahtev Evropskoj kancelariji za intelektualno vlasništvo, ali nije uspeo u pokušaju da dokaže sličnost dva logotipa.
Sada je francuski sud stao na stranu Citroena, naloživši Polestaru da francuskoj marki plati 150.000 evra, što odgovara 0,05 posto od onoga što kompanija godišnje potroši na oglašavanje u Francuskoj, uz još 70.000 evra pravne nadoknade. Polestar je takođe bio sprečen da koristi svoj logotip u Francuskoj šest meseci od izdavanja sudskog naloga u julu 2020. godine
Nejasno je šta to znači za potencijalno uvođenje marke električnih performansi u Francuskoj, ali predstavnik Polestara je rekao britanskom Autocaru: 'Polestar ne posluje u Francuskoj i trenutno ne planiramo da radimo u Francuskoj. U toku je zakonska regulativa slučaja u Francuskoj u vezi s upotrebom logotipa Polestar, koji je pokrenuo Citroen.'
Ova trenutna zabrana se odnosi samo na Francusku i ne odnosi se ni na jednu drugu zemlju.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Polestar / PSA Group