
Plug-in hibridi, koji mogu da se kreću potpuno čisto tj. električno, kao i s SUS motorom, obećavaju najbolje iz oba sveta. U gradu mogu da se voze na struju, a na dužim putovanjima im nisu potrebne stanice za brzo punjenje. Korišćenje vozila je kontroverzno, jer troše malo na papiru, ali samo kada se kreću na čisti električni pogon. Međutim, električni domet vozila je mali, a studija koju je naručila organizacija za zaštitu okoline Transport i okolina (Transport and Environment) pokazuje kolika je stvarna potrošnja ovih vozila.
Kako piše Revija HAK, u tu svrhu stručnjak za emisiju štetnih gasova Emissions Analytics je u ime organizacije ispitao tri plug in hibrida: dva bestselera Mitsubishi Outlander i Volvo XC60, kao i BMW X5, koji nudi relativno veliki električni domet od 81 kilometar. Vozila su testirana na različitim rutama s punom baterijom i u čistom ili primarnom električnom načinu vožnje dok se baterija ne isprazni. S napunjenom baterijom, tri modela su emitovala 28 do 89 posto više CO2 na 100 km nego prema zvaničnim podacima. Kada se baterija isprazni, emituju tri do osam puta više, a u režimu punjenja (u vožnji benzinac puni baterije) čak tri do dvanaest puta više. Prema T&E, nagli rast emisije CO2 čim se baterija isprazni pokazuje da plug in hibridi nisu prikladni za duža putovanja, mada se upravo zbog toga prodaju. U stvari ih morate puniti češće od automobila na baterije kako biste postigli niske emisije.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs