Hyundai i INEOS partneri u razvoju FCEV tehnologija; terenac Grenadier će imati i alternativni pogon

Hyundai Motor Company i INEOS su najavili potpisivanje memoranduma o razumevanju kako bi se istražile nove mogućnosti za ubrzanje globalne ekonomije vodonika. I dok je Hyundai u svetu automobilske industrije jako dobro poznato ime, za britansku firmu INEOS se do sada malo čulo, bar u kontinentalnoj Evropi, ali nedavno saopštenje da se spremaju da na tržište izbace prerađenu staru verziju legendarnog terenca Land Rover Defendera mnoge zaljubljenike u prave terence je zaintrigirala.
Njegovo ime je INEOS Grenadier, pa iako svojim izgledom zaista podseća na Defender, Grenadier je potpuno novi 4x4 s modernim komponentama, vrhunskim pogonskim sklopom i možda još više jedinstvene namene od ikone koju želi da zamene. Iako će se predstavljeni model u početku voziti na šestocilindričnim benzinskim i dizelskim motorima koje isporučuje BMW, Ineos će proceniti prikladnost korišćenja Hyundaijevog sistema gorivih ćelija. Ova saradnja predstavlja važan korak u nastojanjima INEOS-a da u ranoj fazi diverzifikuje svoje mogućnosti pogonskog sklopa.
Hyundai i INEOS će zajednički istražiti mogućnosti za proizvodnju i snabdevanje vodoniikom, kao i svetsku primjenu aplikacija i tehnologija vodonika. Obe kompanije će nastojati da olakšaju projekte javnog i privatnog sektora usmerene na razvoj lanca vrednosti vodonika u Evropi.
Hyundaijev modularni sistem gorivih ćelija, čija vozila će se koristiti za evaluaciju, već se pokazao pouzdanim i efikasnim u SUV-u Hyundai NEXO.

Inače, INEOS je nedavno pokrenuo novo preduzeće za razvoj i izgradnju čistih vodonikovih kapaciteta u celoj Evropi kao podršku težnji ka budućnosti bez ugljenika. Kompanija trenutno proizvodi 300.000 tona vodonika godišnje uglavnom kao nusproizvod iz svojih hemijskih proizvodnih operacija.
Kroz svoju filijalu INOVYN, INEOS je najveći postojeći evropski operater elektrolize, kritične tehnologije koja koristi obnovljivu energiju za proizvodnju vodonika za proizvodnju električne energije, transport i industrijsku upotrebu. Njihovo iskustvo u skladištenju i rukovanju vodonikom, zajedno s uspostavljenim znanjem u tehnologiji elektrolize, stavlja INEOS u jedinstveni položaj da pokreće napredak prema budućnosti bez ugljenika koja se bazira na vodoniku.
Hyundai Motor Group je 2018. godine najavio svoj srednjeročni i dugoročni plan, Fuel Cell Vision 2030, kako bi povećao godišnju proizvodnju sistema vodonikovih gorivnih ćelija na 700.000 jedinica do 2030. godine.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs