home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota fabrika

Toyotini automobili traju i traju, prelaze ogroman broj kilometara bez većih problema, uglavnom samo uz redovan servis. U čemu je tajna? U redovima koji slede, pokušaćemo da otkrijemo o čemu se radi.

Tajna br. 1 „Đidoka“

„Đidoka“ je japanska reč koja bi u prevodu značila „automatizacija s  ljudskim dodirom“. Kako pišu Vrele Gume, dok većina proizvođača automobila širom sveta automatizuje čitav proces kreiranja automobila, Toyota inicijalno radi upravo suprotno. Inženjeri japanske marke ručno prave delove automobila do apsolutne perfekcije, a nakon što je dotična komponenta ručno kreirana 100% po Toyotinim specifikacijama, prolazi kroz automatizovan proces. Ovo obezbeđuje da je svaki deo koji se ugrađuje u neku Toyotu gotovo savršen, odnosno razlog što Toyotini automobili retko otkazuju. Zapravo, zbog ovoga automobili ove japanske marke imaju malo opcionala, jer je vreme da se proizvedu delovi koji funkcionišu perfektno  preveliko da bi Toyota u ponudu stavila velik broj opcija. Kada inženjeri konstruišu i naprave perfektne komponente, proizvođač zatim ponovo koristi dotične delove za brojne automobile, da bi osigurao da se mukotrpan uloženi napor oko izgradnje savršenih delova utka u čitav niz automobila. Primera radi, postoje modeli koji dele velik broj komponenti, uključujuči motore i menjače.

Tajna br. 2: „Kaizen“

Naravno, „Kaizen“ je još jedna japanska reč, koja u prevodu znači „promena nabolje“. Svaki Toyotin zaposleni, bez obzira na njegovu poziciju unutar organizacije, može da zaustavi proizvodnu liniju ukoliko uvidi da nešto može biti unapređeno ili ukoliko detektuje problem koji treba da bude rešen. Ovaj pristup osigurava da se Toyota hvata ukoštac s problemima već na proizvodnoj liniji, te ih tu rešava, ne dopuštajući da se greške nastave. „Kaizen“ obezbeđuje da automobili budu potpuno imuni na probleme pre nego što napuste proizvodnu liniju, što se dalje transformiše u bolju pouzdanost tokom eksploatacije. Koliko je ova filozofija „nepobediva“ dokazuje činjenica da su GM i Ford počeli da integrišu „Kaizen“ u svoj proizvodnj proces, da bi njihovi automobili bili pouzdani kao Toyotini. Takođe, BMW i Subaru su već implementirali „Kaizen“ zahvaljujući upravo Toyotinom uspehu.

Tajna br. 3: Funkcija ispred forme i akcenat na inženjeringu

Toyota proizvodi automobile koji traju i prelaze bar milion kilometara, na šta se ovaj japanski proizvođač prevashodno fokusira. To znači da Toyota često mora da akcenat da stavi na funkciju ispred forme, i usavrši komponente da bi obezbedila da one traju zaista dugo. Primera radi, motori koje Toyota proizvodi, namerno se ograničavanju na nižem broju obrtaja kolenastog vratila u odnosu na motore koje konstruiše konkurencija, što im između ostalog obezbeđuje duži radni vek. Takođe, brojni delovi koje Toyota proizvodi su usavršeni do te mere da je njihov vek duži od veka samog automobila. Samim tim, ne treba da čudi što Toyotini modeli kao polovnjaci gube cenu sporije u odnosu na konkurenciju.

Izvor: Vrele Gume

Foto: YouTube screenshot



čitanja : 3308



Komentari