
U ovoj godini koju većina želi da što pre zaboravi ostaće i brojni automobili
Neki su dobili naslednika, a neki su ostali zaboravljeni u najtamnijim delovima automobilskih salona i pre nego što su prestali da se proizvode. Elektrifikacija čini svoje, a isto je i pogledu širenja crossovera i SUV-ova koji su zaposeli sve konfekcijske brojeve, piše Index.hr.
Već početkom ove godine, u januaru, ukinuta je proizvodnja jednog prestižnog modela. I to pre nego što je i počela. Prelepi Aston Martin Rapide je trebalo da krene u električnu priču, ali celi projekat je već na startu otkazan. Rapide je otišao, a u neku ruku ga je zamenio DBX.

Još luksuznih modela je otišlo sa scene. Tako je Bentley ugasio Mulsanne koji nije dobio naslednika, a ista sudbina je zatekla i njihov 6.75 V8 motor.

I automobil koji treba pomenuti još jednom je Alfa Romeo. 4C Spider ide u istoriju, a s njim će uskoro i Giulietta. Ameri gube BMW M8, ali i Jaguara XE.

Za razliku od drugih, BMW je penzionisao svoj tehnološki napredan model. Sportski i8 je završio svoju priču s ukupnom proizvodnjom od gotovo 20.000 primeraka. Za razliku od najskupljeg modela s trocilindarskim motorom, maleni i3 se i dalje drži.
Priču o krajnjem luksuzu završava Ferrari. GTC4 Lusso kao najpraktičniji model u gami i rasni GT nije izdržao dugo. Verovatno je oslobodio mesto za budući Purosangue.

Ako tražimo premium proizvođača s najvećom gamom, onda je to nesumnjivo Mercedes. Otišli su toliko daleko da su ponudili i svoj pick-up. U stvari, Nissanov s cenom Mercedesa. X klasa nije uspela i to nikoga nije iznenadilo. Pomenimo i neke Mercedese. Otišao je SLC, a za njim i SL. Potonji će ipak dobiti naslednika.

Ove godine se dodatno raščistilo i tržište monovolumena. Među velikima su gotovo svi otišli. Seat Alhambra je prošlost, a istim putem će uskoro Sharan, Touran, Ford Galaxy i drugi. Navodno odlazi i Renault Espace, otac velikih MPV-a.

Iz donje ponude jeftinijih modela odlazi niz automobila. Penzionisani su Škoda Citigo, Ford Ka +, ali i Citroen C4 Cactus te Dacia Logan MCV. Konačno, otišao je i Peugeot 308 GTI.

Mondeo je povučen u Americi, a vrlo skoro će nestati i iz Evrope. Naslednik stiže, ali ne kao limuzina. I konačno se setimo VW Golfa. Sedmica je definitivno otišla, a više-manje uspešno nasledila ju je osma generacija.

I na kraju jedna minijatura. Mitsubishi i-MiEV (i kasnije Citroen C-Zero) je bio prvi električni model u klasi, a neretko i na tržištu. Stigao je 2009. godine, ali bez modernizacije nije uspeo. Konkurencija ga je bukvalno pregazila. Sada odlazi.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs