
Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group će 16. januara i zvanično oformiti četvrtog najvećeg proizvođača automobila na svetu, grupaciju Stellantis. Nakon toga bi neke od njihovih 14 marki mogle da budu ugašene
Spajanjem italijansko-američke grupacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) s francuskom Groupe PSA, vrednim 52 milijarde dolara, nastaće novi proizvođač automobila – Stellantis, budući četvrti najveći automobilski koncern na svetu. Plan spajanja je ove nedelje i zvanično odobren, pa će Stellantis i formalno biti “rođen” 16. januara. Kako piše Autonet.hr, grupacija bi trebalo da godišnje proizvodi oko 8 miliona vozila i da ima prihode veće od 203 milijarde američkih dolara.
Stellantis će okupljati 14 marki vozila – Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroen, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall. Prema analitičarima, neodrživo je imati toliko aktivnih marki vozila s gamama koje se međusobno preklapaju, pa je sasvim očekivano da će neke od njih biti ugašene.
Tri marke spremne za gašenje
Kao prvi kandidat za ukidanje ističe se Chrysler, koji trenutno proizvodi tek dva modela automobila (Chrysler 300 i Pacifica/Voyager). U slučaju da brend Chrysler preživi spajanje grupacija FCA i PSA, verovatno će u SAD-u pod tim nazivom biti prodavani neki drugi modeli iz grupacije, posebno preimenovani i prilagođeni za to tržište.
Drugi kandidat za gašenje je italijanska Lancia, koja trenutno ima samo jedan model (Ypsilon) dostupan na italijanskom tržištu – pa bi gašenje ove marke, iako ona sa sobom nosi veliko nasleđe i imidž, takođe bilo očekivano ako će rukovodstvo Stellantisa poželeti da reže troškove i optimizuje poslovanje. Lancia Ypsilon je, pomenimo usput, i 2020. godine bio drugi najprodavaniji model automobila u Italiji.

Treća marka kojoj preti nestanak pod Stellantisom jeste Dodge. On se na “listi za odstrel” nalazi primarno iz razloga što proizvodi SUV Durango i moćne “muscle car” automobile Challenger i Charger, poznate po tome što nisu baš ekonomični s gorivom, da se blago izrazimo. Nove američke vlasti, progresivnije od dosadašnjih, mogle bi da prihvate više ekološke standarde (poput onih evropskih) i tako označe kraj za proizvođače vozila “žednih” fosilnih goriva – pa bi kao jedna od žrtava mogao da padne i kultni Dodge.

Neki analitičari pominju i da bi Stellantis mogao da ugasi i DS Automobiles, PSA-ovu marku luksuznijih i skupljih vozila, koja se nije preterano diferencirala od Citroena iz kojeg je izdvojena pre pet godina.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs