home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Volkswagen ID.4

VW ID.4 ima sjajne adute za vožnju zimi – predzagrevanje, grejanje sedišta, volana i vetrobrana, kao i pogon na sve točkove

Ujedno, nemačka marka nam objašnjava zašto zimski uslovi ne predstavljaju problem za moderna električna vozila kao što je ID.4.

Volkswagen ID.4

Kako pišu Vrele Gume, tu su dve glavne stvari u pitanju – na prvom mestu, hladnoća utiče na sve vrste vozila, dok na drugom, elektromobili mogu da se izbore sa zimom prilično dobro, kroz kombinaciju tehničkih faktora i malu pripremu.

„Niske temperature mogu uticati na efikasnost svih vozila, ne samo na baterije električnih automobila. Grejanje je ono koje zahteva više energije. U vozilu pogonjenom fosilnim gorivima, oko trećine energije se kroz toplotu izbacuje iz izduva, od čega se deo koristi za grejanje kabine. U električnom vozilu, gde motor može dostići efikasnost do 95 odsto, nema viška neiskorišćene energije za potrebe grejanja. Napajanje grejača će svakako smanjiti autonomiju u umerenoj meri, posebno kada su temperature ispod nule.“

U vozilima sa SUS motorima, tu su problemi poput „hladnog paljenja“ i povišene potrošnje goriva tokom zimskog perioda. Kod električnih automobila, potrošnja se povećava jer grejanje troši relativno mnogo energije u poređenju s vožnjom, posebno u poređenju sa sporom vožnjom po snegu.

Volkswagen predlaže ograničavanje potrošnje energije predzagrevanjem (uz pomoć Volkswagen Car-Net aplikacije), tako da će putovanje započeti pri željenoj temperaturi, uz korišćenje električne energije iz mreže (pretpostavka je da je baterija puna). Zatim, poželjno je koristiti grejanje prednjih sedišta i volana (standardne stavke u ID.4) što više, jer je efikasnije/direktnije od konvencionalnog grejanja.

„Pored ovih karakteristika, ID.4 takođe poseduje grejač na električni otpor, kao deo kontrolnog sistema Climatronic automatskog klima uređaja, koji je dizajniran tako da prima temperaturu brže od tradicionalnih grejača u benzinski pogonjenim automobilima, koji duvaju hladan vazduh pre nego što se motor zagreje.“

Konvencionalno grejanje može da se unapredi ukoliko je automobil opremljen toplotnom pumpom, koja troši 2-3 puta manje energije od grejača na električni otpor. ID.4 za evropsko tržište u ponudi ima ovaj sistem.

Izvor: Vrele Gume

Foto: Volkswagen



čitanja : 561



Komentari