
Iako se u poslednje vreme “šuškalo” da bi Subaru mogao da ode sa evropskog tržišta usled sve slabijih prodajnih rezultata, a naročito katastrofalne prošle godine, japanski brend najavljuje da ostaje posvećen kupcima na Starom kontinentu
I dok se Subaru sasvim dobro snalazi na nemilosrdnom američkom tržištu, dotle u Evropi uopšte “ne cvetaju ruže”, a prodaja vozila iz godine u godinu opada te se sa oko 50.000 jedinica 2008. svela na svega 36.688 primeraka 2018. godine, piše Top Speed.
U 2019. se nastavio trenda pada na 32.299 vozila da bi prošle, 2020. nastala prava katastrofa sa drastičnim padom prodaje, pre svega usled COVID-19 pandemije, te da je do novembra prodato svega 17.013 vozila (decembarski rezultati se očekuju), odnosno 65% manje u odnosu na prethodnu godinu. Taj procenat će svakako biti i veći kad stignu i decembarske brojke jer je 2019. u decembru isporučeno čak 6.122 vozila, gotovo isto kao u prvih pet meseci 2020. kada su martovski, a naročito aprilski rezultati bili istorijski minimum, od svega 777 prodatih primeraka u čitavoj Evropi.

Tradicionalno naklonjeno tržište Subaru vozilima, Velika Britanija, doživela je jednako ozbiljan pad, sa svega 951 vozilom registrovanim tokom cele godine, što je za 68% manje u odnosu na 2019. godinu. Kako u kompaniji Subaru navode, razlog za takve rezultate, ponajviše leži u činjenici da je njihova ciljna grupa nešto starija, koja je ujedno i najviše pogođena pandemijom zbog čega su posete salonima drastično opale.
Imajući u vidu da novi BRZ najverovatnije neće stizati u Evropu, te da je aktuelni WRX STI “ugašen”, nešto se baš i ne nazire mogućnost većeg interesovanja mlađe populacije za Subaru modele na evropskom tržištu.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs