home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Moray Callum

Anthony Lo zamenjuje uticajnog veterana dizajna Moraya Calluma

Moray Callum će završiti svoju 38-godišnju karijeru u razvoju proizvoda, od čega je više od pola vremena proveo u Fordu, na mestu potpredsednika za dizajn za vozila marke Ford i Lincoln širom sveta.

Kako piše Tportal.hr, zameniće ga Anthony Lo, koji je nedavno bio potpredsednik za eksterni dizajn Grupe Renault. Callumovo penzionisanje stupa na snagu 1. maja ove godine, što omogućava Lou jednomesečni prelazni period, koji će s Fordom započeti 1. aprila. Poput Calluma, Lo će biti odgovoran Hau Thai-Tangu, Fordovom šefu platformi za proizvode i odgovornoj osobi za operacije.

Anthony Lo

Uticaj Callumovog dizajna na Ford i industriju je bio veliki. Njegov najnoviji opus je bio posebno plodan, jer su Callum i njegov tim pomogli da stvore i predstave hvaljeni pick-up F-150 iz 2021. godine, Mustang Mach-E i iznova su osmislili Bronco i Bronco Sport. Rafinirani, moderni jezik dizajna za Lincoln je bio presudan za globalni preporod marke.

Među zapaženim dizajnom kojima je Callum upravljao u karijeri bili su pick-up Super Duty iz 1999. godine, Explorer 2011., Mazda MX-5 iz 2005., Mazda CX-7 iz 2007., Mustang iz 2015. i F-150 i 2016. GT.

Callum, rodom iz Škotske, imao je dva perioda s Fordom u ukupnom trajanju od 20 godina. U prvom, od 1995. do 2001., kada se pet godina pridružio Mazdi u Japanu, da bi vodio dizajnersku transformaciju te marke. U to vreme Ford je imao partnerstvo i vlasnički interes u Mazdi. Callum se vratio u Ford 2006. godine kao izvršni direktor dizajna, za Ameriku, a u svoju trenutnu ulogu je unapređen 2014. godine.

Anthony Lo će se pridružiti Fordu usred ambicioznog plana američke kompanije da zaokrene i razvije svoje automobilsko poslovanje.

Lo je rođen u Hong Kongu, a započeo je u automobilskoj industriji 1987. godine, kada mu je profesor na Royal College of Art u Londonu, gde je studirao, ponudio mesto u Lotus Carsu u Engleskoj. Tamo je Lo dizajnirao prepoznatljivi Lotus Carlton.

U Renaultu u Parizu tokom poslednjih 10 godina, Lo je imao ključnu ulogu u razvoju strategije dizajna kompanijinog 'Ciklusa života'. Taj pristup je bio osnova za niz nagrađivanih koncept automobila, kao što su DeZir, Captur, R-Space, Frendzy, Twin’Z, Twin’Run i TreZor.

Među serijskim vozilima na koja je Lo najponosniji su druga generacija Renaulta Captura, koja je nadograđena na uspeh izvornog modela sa karakteritikama poput šireg traga točkova, prepoznatljivog svetlosnog potpisa i izražajnijih bočnih strana karoserije, te Dacia Duster 2, ostvarujući svoj low-cost cilj bez ugrožavanja atraktivnosti.

Lo se pridružio Saabu 2000. godine. Od 2004. do 2010. Lo je bio direktor naprednog dizajna za General Motors Europe, nadgledajući projekte Saaba, Opela i Vauxhalla. Pre toga je Lo bio s Mercedes-Benzom u Japanu, radio je na konceptu marke Maybach i vozilima S-klase, kao i Audiju u Nemačkoj.

Izvor: Tportal.hr



čitanja : 501



Komentari