
Volkswagenovo odeljenje Group Components je otvorilo svoj prvi pogon koji će se baviti isključivo recikliranjem automobilskih baterija.
Pogon je smešten u nemačkom gradu Salzgitteru i započeo je s pilot-projektom recikliranja. Cilj projekta jeste uzeti stare litijum-jonske baterije korišćene u automobilima i iz njih izvući korisne sirovine poput litijuma, nikla, mangana i kobalta, a izdvojiti aluminijum, bakar i plastiku. Na taj način bi se, u idealnom scenariju, moglo reciklirati do 90% svih sastojaka baterija.
U ovom pogonu će se reciklirati samo automobilske baterije koje više nikako ne mogu da se upotrebe u neke druge svrhe. Naime, pri ovakvom ekološkom zbrinjavanju sprovodiće se analiza. Ona će pokazati da li je polovna baterija još sposobna da daje napon dovoljan za njen "drugi život" u sistemima dugotrajnog skladištenja energije, mobilnim stanicama za punjenje vozila i slično. Ako analiza pokaže da baterija za to nije više pogodna, uputiće se na reciklažu u Salzgitter.
Za sada je, u sklopu pilot-projekta, moguće u ovom pogonu godišnje reciklirati tek do 3.600 baterija iz električnih automobila. Budući da će e-vozila dobijati na zastupljenosti, tako će rasti i reciklažni pogon, osmišljen tako da mu se kapacitet može povećavati. Tek do kraja ove decenije, kažu iz Volkswagena, ovde će se recikliranje baterija sprovoditi u značajnijim količinama.
Ono što je bitno za ovaj proces jeste da je on usklađen s ekološkim ciljevima Volkswagen grupe. VW planira da baterije u procesu recikliranja dubinski isprazni te rastavi na sastavne delove. Oni se zatim melju u granule i suše, pri čemu nastaje tzv. "crni prah" – sastavljen od litijuma, nikla, mangana, kobalta i grafita. Ti elementi se iz praha izdvajaju hemijskim hidrometalurškim procesima, otapanjem u vodi i hemikalijama, koje će za Volkswagen sprovoditi nekoliko partnera.
Na kraju će se od vrednih materijala iz starih baterija dobijati sirovine za proizvodnju novih baterijskih katoda. VW računa da će korišćenjem recikliranih materijala i obnovljivih izvora energije prilikom izrade nove prosečne automobilske baterije, kapaciteta 62 kWh, uštedeti 1,3 tone CO2 koji neće završiti u atmosferi.
Autor: SEEbiz / Bug.hr
Foto: Volkswagen