
Google je pretraživanje automobila i njihovih specifikacija učinio lakšim nego ikad pre, a novi podaci pokazuju da je tokom 2020. godine više ljudi istraživalo različite automobilske brendove u odnosu na godinu ranije.
Googleovi podaci pokazuju da je BMW dominirao u pretragama 2019. godine, ali da je nemačku kompaniju u 2020. godini nadmašila Toyota u mnogim zemljama. Analizom Google Trends podataka o pretraživanjima automobilskih brendova u 158 zemalja na Googleu u 2018., 2019. i 2020. godini napravljena je mapa koja prikazuje najpretraživanije automobilske brendove na svetu.
Na mapi se vidi da je Toyota najviše tražena na internetu u prošloj godini te da joj pripada trećina pretraga (34,8 posto) u svim analiziranim zemljama. To je pad u odnosu na 41,1 posto u odnosu na 2018. godinu, ali povećanje za 17,7 u odnosu na 2019. godinu. Toyota se nalazi među nekoliko brendova čija je popularnost porasla 2020. godine, delimično zbog pada interesa za BMW u mnogim zemljama, piše Comparethemarket.com.au.
Mogući razlog popularnosti Toyote u prošloj godini je široka i unikatna ponuda vozila koja su najavljena i plasirana na tržište kao što su GR Yaris, redizajnirani model Mirai, električni koncept C+pod, kao i širenje ponude Corolle dolaskom kompaktnog SUV-a Corolla Cross.
BMW je bio najpopularniji u pretragama 2019. godine, ali je tokom prošle godine doživeo pad na 21,5 posto, što je ipak bilo dovoljno za drugo mesto. Takođe, kada se uzmu ukupni rezultati u periodu od tri godine, BMW je i dalje najpopularniji brend u pretragama. Procent iznosi 38,3 posto u odnosu na Toyotinih 31,3 posto.
Takođe, prema podacima je ustanovljeno da lokalni automobilski brendovi imaju podršku svoje zajednice, Volvo je prvi u pretragama u Švedskoj, Toyota u Japanu, Fiat u Italiji, BMW u Nemačkoj, a Peugeot u Francuskoj.
Izvor: Klix.ba