home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Kvar

Drugi po veličini nemački autoklub AvD je objavio svoju statistiku kvarova na putu prošle godine. Statistički podatci su uvek zanimljivi pa vam ih prenosimo.

Elektronika, akumulatori i paljenje i dalje su najosetljiviji delovi automobila: sa 43,2 posto, ova grupa zauzima prvo mesto kvarova vozila. Njihov udeo je porastao za 3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Na drugom i trećem mestu su sklopovi upravljača, šasije i kočnica sa 16,7 posto kao i motor i izduvni sistem sa 13,5 posto.

Kako prenosi Revija HAK, u prvoj grupi elektronskih sklopova akumulator je odgovoran za otprilike polovinu kvarova. U grupi uzroka šasija, upravljanje i kočnice najčešći uzrok kvarova su gume. Osim oštećenja guma, nedostaci na naplatku ili točku mogu dovesti do nepredviđenog zaustavljanja. Sistemi vazdušnog oslanjanja, poput onih ugrađenih na zadnju osovinu mnogih karavana u gornjoj srednjoj i gornjoj klasi, jedan su od problema. Budući da njihovi mehovi s godinama postaju porozni i da su sve manje sposobni da zadrže vazduh u elementu oslanjanja, često dolazi do kvarova. Dobro je pripaziti ako kupujete polovni automobil u višoj klasi kakvo je stanje vazdušnog oslanjanja. Ovde je reč o skupim kvarovima.

Činjenica da je grupa uzroka motor i izduvni sistem jedan od tri najčešća uzroka kvarova je manje zbog osetljive tehnologije, ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja. Preporučljivo je pogledati nivo motornog ulja pri svakom drugom zaustavljanju punjenja gorivom i ne zanemariti posao predviđen planom održavanja, poput zamene kaiša. Česta kratka putovanja takođe mogu da oštete motor i izduvni sistem. Tada se mogu pojaviti problemi u automobilima s dizelskim motorima i filterima čestica (DPF) jer filter ne dostiže temperaturni raspon potreban za regeneraciju i začepljuje se. Izduvni gasovi više ne mogu da izlaze i motor se guši vlastitim izduvnim gasovima.

Statistika kvarova AvD-a za 2020. godinu takođe pokazuje blagi pad u odnosu na prethodnu godinu za grupu uzroka menjača, čiji udeo je pao sa 6,1 na 5,8 posto. Pretpostavlja se da to nije zbog pažljivije upotrebe papučice kvačila, nego širenja automatskih menjača, koje kupci automobila sada traže i u segmentu kompaktnih i malih automobila.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 643



Komentari