home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
VW Golf

Volkswagen očekuje da će se isporuke, prihodi i marže ove godine snažno oporaviti kako se pandemija koronavirusa smanjuje, nakon gotovo prepolovljene dobiti 2020. godine koja je i dalje bila bolja nego što je nemački proizvođač automobila prvobitno očekivao.

Globalni broj dva, nakon Toyote po prodatim automobilima, Volkswagen troši desetine milijardi evra kako bi se ponovo pozicionirao kao lider na tržištu električnih vozila, gde je Tesla zaseo na vrh.

"Prošle godine Volkswagen grupa je uspela da savlada efekte pandemije na svoje poslovanje i istovremeno postavi važne strateške temelje za njenu transformaciju", rekao je šef finansija Frank Witter.

Isporuke i prodaja, koje je 2020. godine pogodila pandemija, ove godine će se značajno povećati, saopštila je kompanija, bez preciziranja. U 2020. godini prodaja je pala za 11,8% na 222,9 milijardi evra (270,2 milijarde dolara), dok su isporuke pale za 15,2%.

Operativna marža biće na gornjoj ivici ciljanog raspona od 5,0 do 6,5%, rekao je Volkswagen, u odnosu na 4,3% prošle godine. Deonice Volkswagena nakon ovih informacija su skočile 2,6%, na novi najviši nivo u trinaest meseci.

Analitičari tvrde da nema potrebe za uvrštavanjem na berzu deonica Porschea s obzirom na Volkswagenovu likvidnost od 26,8 milijardi evra. Takav potez bi, za koji izvori kažu da Volkswagen razmatra, i dalje bio "veoma koristan" ako izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess želi da utrostruči tržišnu vrednost Volkswagena na 250 milijardi evra, rekao je analitičar Bernsteina Arndt Ellinghorst.

Uprkos padu dobiti, Volkswagen je preporučio zadržavanje dividende deoničarima za 2020. u odnosu na 2019. kada je plaćao 4,86 evra po povlašćenoj i 4,80 po običnoj deonici, nadmašivši procenu analitičara od 3,35 evra za povlašćene deonice, prema podacima Refinitiva.

Izvor: Seebiz.eu

Autor: Siniša Malus

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 329



Komentari