
Zahvaljujući rekordnoj nestašici novih vozila, mnogi polovni automobili se prodaju za više novca od istih i potpuno novih automobila. Prosečni polovni automobil je sada gotovo 30 posto skuplji nego prošle godine neposredno pre zatvaranja granica zbog koronavirusa.
Kako piše Revija HAK, ujedno su cene polovnih automobila porasle za 1,7 posto u svakoj od poslednje tri nedelje, prema podacima kompanije Cox Automotive, koja prati preko šest miliona vozila godišnje na aukcijama samo za veletrgovce.
Uzmimo za primer Kia Soul. Nova Kia Soul LX 2021. godine beleži cenu od 17.724 USD. Pa ipak, ovakva jednogodišnja Kia Soul LX iz 2020. godine u istoj boji i s identičnim opcijama je kupljena za 18.500 dolara s 5000 milja na kilometraži u aukcijskoj firmi Manheim Auctions. To nije sve. Kupac je takođe morao da plati aukciju od 500 dolara. Ako tome dodate 200 USD za provere nakon prodaje, transport i druge troškove, ta razlika u ceni će se povećati na između 1500 i 2000 USD više za polovni model. Nije ovo jedini primer, u Americi je ovakih slučajeva koliko hoćete.
Zašto se ovo dešava? Zbog odnosa ponude i potražnje. Postrojenja se zatvaraju i smanjuju broj proizvedenih automobila zbog nedostatka mikročipova. Ogromna je potražnja za njima u svetu pa kasne isporuke automobila pa čak i uređaja poput Playstationa 5. Današnji automobili zahtevaju kompjutere, čipove i senzore. Nema čipa? Nema automobila!
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs