
Kada se pojavio na tržištu, Murcielago je doneo velike promene za Lamborghini.
Murcielago je postao i prvi model razvijen pod kontrolom Audija. Lamborghini je postao deo Volkswagen Grupe nešto ranije.

Murcielago je dizajnirao Luc Donckerwolke koji sada radi za Genesis, a model se pojavio na tržištu 2001. godine i proizvodio se deset godina. Njegov naslednik Aventador se bliži kraju svog životnog ciklusa. Lamborghini je proizveo svega 4.099 primeraka Muricelaga koji je zadržao jednu značajnu karakteristiku prethodnika Diabla koju Aventador nema, a to je šestostepeni manuelni menjač.

Do 2006. godine Lamborgini je u ponudu uvrstio šestostepeni e-Gear automatizovani manuelni menjač s launch controlom kao opcijom. To je bio početak kraja kombinacije V12 motora i manuelnog menjača pa su sada primerci Murcielaga s manuelnim menjačima znatno skuplji, posebno oni s malom kilometražom. Upravo takav primerak je prodat za 400.000 dolara. Proizveden je 2003. godine, prešao je nešto više od 4.600 kilometara. Dolazi sa poželjnim šestostepenim manuelnim menjačam uparenim sa 6,2 litarskim atmosferskim V12 motorom koji razvija 571 KS i 651 Nm obrtnog momenta. Naravno, snaga se prenosi na sva četiri točka.
Automobil je u originalnom stanju bez modifikacija, a oprema uključuje automatski klima uređaj, centralno postavljenu izduvnu cev, zadnje usisnike i zadnji spojler koji je izvlači automatski, bi-xenon svetla i 18-inčne felne. Karoserija je lakirana u Gialo Orion žutu boju, a unutrašnjost je presvučena crnom kožom sa žutim koncem.
Izvor: Klix.ba