
Rasprave o uvođenju stroge Euro 7 norme ulaze u samo završnicu. Ona bi trebalo da postane važeća 2025. ili 2026. godine, a ako se krene s najradikalnijim predlogom koji promovišu neke članice EU, emisijski standardi novih automobila bili bi toliko strogi da bi to verovatno bio kraj motora s unutrašnjom sagorevanjem.
Kako piše Revija HAK, Volkswagen takođe pretpostavlja da bi nova pravila značila kraj čak i za mnoge hibridne automobile. Do sada su benzinski i dizelski automobili s takozvanim blagim hibridnim sistemima zadovoljili trenutne granične vrednosti i standarde potrošnje. Drugačije bi bilo s EU7.
– Bojimo se da 48-voltni sistem neće biti dovoljan – rekao je visoki menadžer VW-a za Business Insider.
– Instalacija većeg elektromotora je, međutim, skupa.
Prema VW-u dodatni troškovi za nadogradnju i smanjenje emisija štetnih gasova bi iznosili nekoliko hiljada evra po vozilu. Takav iznos bi imao neposredni uticaj na brojke prodaje manjih modela. Mali automobili bi izgubili svoju troškovnu prednost, a s njima i kupce. Iz VW-a stiže poruka da novi (mali) automobili neće biti dostupni ljudima s nižim primanjima. Koliko niskim? E, to još ne znamo.
Mnogi proizvođači su već ukinuli svoje mikro modele pa više, na primer, nema Opel Adama i Karla ili Forda Ka… Shvatite ovo i kao deo lobističkih napora da se ostvare što bolje pozicije u pregovorima s EU i da nova Euro norma ipak osigura prelazni period prema električnim automobilima.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs