
Obično proizvođači električnih vozila stavljaju velike baterije potrebne za napajanje svojih vozila u pod. Potez je logičan, ali s njim dolaze i određeni problemi. Takozvana skateboard platforma dodaje visinu, težinu i strukturnu složenost. Zbog toga mora da se povećava međuosovinsko rastojanje.
Kako piše Revija HAK, Page-Robertsov novi koncept dizajna smešta bateriju između prednjih sedišta automobila i zadnjih sedišta. Da bi se smestila baterija zadnja sedišta moraju da budu okrenuta prema nazad. S ovim rešenjem se omogućava kompaktniji dizajn električnog vozila, bolja aerodinamika te kraće međuosovinsko rastojanje.
– Skateboard rezultira višim vozilima s povećanim aerodinamičkim gubicima i potrošnjom energije (posebno na autoputu), dodatnom konstrukcijom potrebnom za zaštitu od udara i dužim međuosovinskim rastojanjem zbog akumulatora. Povećana veličina i masa dramatično smanjuju domet. Jednostavnim pomeranjem mesta baterijskog paketa došli smo do mnogo efikasnijeg rešenja – kažu u britanskoj firmi Page-Roberts.
S obzirom na činjenicu da bi ovaj dizajn bio jednostavniji i lakši, Page-Roberts objašnjava da može da bude i do 30% efikasniji. To bi se moglo prevesti na poboljšani domet ili na manje baterije, kaže firma. Takođe smanjuje proizvodne troškove za do 36%.
U svom saopštenju za medije, Page-Roberts kaže da je ovaj dizajn posebno prikladan za mala električna vozila te da nudi veliku slobodu, omogućavajući niža i sportskija vozila.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Page-Roberts