
Iz „Fijat Krajsler automobila”, koji sa „Pežoom” posluje u okviru „Stelantisa”, najavljuju da od 2025. godine postepeno prelaze na proizvodnju električnih vozila
„Fijat” će do kraja ove decenije potpuno preći na proizvodnju električnih automobila, najavio je proteklog vikenda izvršni direktor Olivije Fransoa, povodom dana zaštite životne sredine. Ovo znači da su kragujevačkom „fijatu 500-L” odbrojani dani, jer za četiri godine počinju da izbacuju klasične automobile iz proizvodnje, piše "Politika."
– Istražujemo područje održive mobilnosti. Ovo je naš najveći projekat. Između 2025. i 2030. naša linija proizvoda će postepeno postajati samo električna. To će biti radikalna promena za „Fijat” – naveo je Fransoa u saopštenju.
„Fijat” je inače prošlog proleća u Torinu počeo da proizvodi novi, potpuno električni automobil takozvani „fijat nju 500”. To je samo početak njihove revolucije ka nultoj emisiji štetnih gasova. Iz kompanija je saopšteno da žele da korišćenje električnih vozila omoguće većem broju ljudi i da je deo njihovog plana unapređenje infrastrukture punjača i doprinos poboljšanju kvaliteta vazduha.

Pjetro Gorlije, izvršni direktor grupacije „Fijat Krajsler automobili”, poslao je prošle jeseni pismo zaposlenima u kojem ih obaveštava da posle modernizacije italijanske fabrike „Mirafjori” na red dolazi pogon u Poljskoj. Takođe je najavio budući razvoj u fabrikama u Srbiji i Turskoj. I to se dogodilo uoči spajanja sa „Pežoom”.
Mada kada je početkom godine nastala zajednička kompanija „Stelantis”, Karlos Tavares, predsednik nove grupacije, naveo je nešto slično. On je kazao da će do kraja ove godine na nivou grupacije imati 39 električnih vozila, a od 2025. za svaki model automobila razvijaće i električnu varijantu. Tada je naglasio da se očekuje više „Fijatovih” modela, da radna mesta nisu ugrožena i da neće zatvarati fabrike. Što se tiče kragujevačke, naknadno je potvrđeno da ne planiraju da izmeštaju proizvodnju. A nema ni logike jer je jedna od najsavremenijih „Fijatovih” fabrika.
„Stelantis” bi do septembra ili najkasnije oktobra trebalo da predstavi investicione planove za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije. Očekuje se da će na jesen obavestiti i Vladu Srbije, koja je sa 33 odsto udela suvlasnik kragujevačke fabrike automobila, kakvi su joj planovi za postrojenje u Šumadiji.
Kao što je „Politika” već pisala svi se nadaju da će biti pokrenut novi model automobila, i to u drugoj polovini sledeće godine. Za to je potrebno oko milijardu evra i nezvanično se spekulisalo da je navodno vladi predlagano da učestvuje u finansiranju pokretanja novog modela. Sudeći prema najnovijim planovima grupacije, verovatno će biti električni automobili.
Saša Đorđević, predsednik sindikata „Fijata”, potvrdio je nedavno za naš list da čekaju da bude završen strateški plan za kompaniju. On ne sumnja da novog modela neće biti, samo je pitanje kada će biti pokrenut.
„Fijat” je poslednji u nizu brendova koji je rešio da postane potpuno električni u skladu sa sve strožim regulativama. Pojedine države poput Velike Britanije su već najavile zabranu prodaje automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Na ostrvu taj zakon stupa na snagu 2030. godine.
Izvor: Politika.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Nastavak rada iduće sedmice, u avgustu kolektivni odmor
Radnici kragujevačkog Fijata trebalo bi naredne nedelje da nastave proizvodnju fijata 500 L, kaže predsednik sindikata Nezavisnost u Fijatu Zoran Stanić i dodaje da još nisu obavešteni o planu proizvodnje posle kolektivnog odmora u avgustu.
Kako prenosi Tanjug, Stanić je dodao da će naredne nedelje imati četiri radna dana i podsetio da su prošle sedmice radili samo nekoliko dana
„Možda ćemo imati nekoliko radnih dana u julu, a potom radnici idu na kolektivni odmor u avgustu. Posle odmora nemamo ništa zvanično o planu proizvodnje. Ništa nam nije precizno rečeno“, rekao je Stanić.
Naveo je da su prošle godine imali 58 radnih dana za celu godinu, dok će ove godine biti i manje od toga. Stanić je rekao da prošle godine nije bilo ni pet dana mesečno proizvodnje, a da je logično da ove godine bude još manje.
„Na početku godine bude malo više proizvodnje, a onda se proredi“, dodao je on.
Kako kaže, prodaja automobila opada svake godine, a kako opada prodaja, smanjuje se i proizvodnja. Stanić je naveo da radnici nemaju nikakvu zvaničnu informaciju ni o evetulanom početku proizvodnje hibridnog modela.
Kaže da do sada plata nijednom nije kasnila, da se dešavalo da čitav mesec radnici ne odu u fabriku, a prime plate, ali i da strahuju da se fabrika ne zatvori. Dodaje da su dve grupe radnika od po 10 ljudi otišle na jednogodišnji rad u fabriku u Slovačkoj.
Izvor: Tanjug.rs