
Prebrza vožnja kamiona je i dalje hronični problem, što pokazuju i rezultati velike inspekcije kamiona i autobusa na evropskim putevima. Kampanja koja je sprovođena od 10. do 16. maja je bila usmerena na kontrolu prevoza robe i putnika.
Kako piše Revija HAK, tokom operacije je provereno187.308 kamiona i 43.389 autobusa u čak 18 zemalja članica ROADPOL-a, evropskog udruženja policijskih jedinica. Zabeeženo je 36.538 prekršaja (kamioni: 33.400, autobusi: 3138).
Najviše prekršaja je zabeleženo u područjima brzine (kamioni 8948, autobusi 725), tehničkim prekršajima (2422/132), sigurnosnim pojasevima (3187/503) i ostalim sigurnosnim sistemima. Zabeležena je ozbiljna količina prekršaja na području vožnje i odmora. Čak 5793 vozača (5566/227) svojim vozilom je upravljalo duže od zakonski dozvoljenog, ne pridržavajući se obaveznih pauza. 4039 puta više od propisanih tahografa nije se pravilno upravljalo. Manipulacije tahografima utvrđene su 4039 puta te na digitalnim tahografima u 359 slučajeva.
U ROADPOL-u procenjuju da je manipulacija tahografima sve veća zbog oštre konkurencije u prevozničkom sektoru.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs