
Alfa 75 iz 1980-ih je poznata i kao poslednji model Alfa Romea sa zadnjim pogonom i poslednji model nastao pre preuzimanja marke od strane giganta Fiata.
Kultna limuzina 75 je možda baš zato danas jedan od najtraženijih Alfinih modela među kolekcionarima u snažnijim i ekskluzivnijim varijantama, a ako je reč o verziji Turbo Evoluzione, onda pričamo o najređem primerku i čistoj ekskluzivi. Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione je proizveden u samo 500 jedinica za potrebe homologacije trkačkog modela za grupu A Touring šampionata kako bi se suprotstavio BMW-u M3 E30.
Ako ste ljubitelji, onda znate da se širom Evrope trenutno nudi nekoliko primeraka, ali primerak s fotografija iz 1987. godine je najbolje sačuvan od svih, a prodaje ga kuća Ruote da Sogno iz Reggio Emilije, piše Jutarnji.hr.
Automobil pokreće benzinski motor od 1762 ccm potpomognut turbinom za 155 konjskih snaga koji se putem ručnog menjača, transaxle smeštaja iza zadnje osovine za što bolji raspored masa, prenose na zadnju osovinu. Ukupna masa pritom iznosi tek 1000 kg što nesumnjivo obezbeđuje vrlo uzbudljive performanse.

S najvećom brzinom od 220 km/h i sprintom od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi, Turbo Evoluzione je bio jedna od najbržih drumskih limuzina 1980-ih. Mnogi Alfisti ga danas smatraju "poslednjim istinskim Alfom Romeom", takođe i zbog efikasne veze 5-stepenog ručnog menjača i zadnjeg pogona.

Karoserija je nabildovana spojlerima, a crvena i crna su dominantne boje. Zanimljivo, u crveno su lakirani i naplaci dok je na bokovima ispisan natpis "75 Evoluzione" kako ne bi bilo sumnje o kom modelu je reč.
Pozadi je smešten za model 75 karakteristični crni spojler i centralno smešten završetak izduva. U kabini su obnovljeni tepih i navlake sedišta pa sve deluje kao prvog dana. Auto je do sada prešao tek 74.000 kilometara, a cena mu iznosi 84.000 evra.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Ruote da Sogno