
Rusko Ministarstvo saobraćaja došlo je na ideju da umor ruskih vozača koji upravljaju kamionima, autobusima i taksijem kontroliše pomoću specijalnog sistema. Ovi sistemi će utvrđivati stepen umora na osnovu stanja zenica ili pulsa, piše „Kommersant“, pozivajući se na tekst amandmana na zakon „O bezbednosti drumskog saobraćaja“.
Prema predloženim merama, vozači u saobraćaju mogu da uvećaju maksimalno vreme provedeno za volanom pod uslovom da je u vozilo ugrađen sistem koji kontroliše njihovu radnu sposobnost. Mehanizam može da utvrdi stepen umora i da prepozna znake pospanosti pomoću laserskih senzora koji treba da budu postavljeni u kabini. Osim toga, narukvica na vozačevoj ruci takođe će doprineti proceni njegovog stanja.
Ministarstvo saobraćaja Rusije planira da novi sistem uvede od 1. marta 2023. godine. On će biti korišćen u radu preko četiri miliona ruskih građana. Saobraćajni resor smatra da se time kreiraju uslovi koji će omogućiti „individualno“ postavljanje normi vožnje za svakog vozača.
Inače, na osnovu važećih pravila drumskog saobraćaja, vozač može za volanom da provede najviše deset časova dnevno, a u određenim slučajevima do 12 sati. Vreme vožnje kontroliše se pomoću tahografa, a kazna u slučaju prekoračenja vremena provedenog za volanom iznosi najviše 2.500 rubalja (oko 28 evra). Ministarstvo saobraćaja predlaže da se vreme provedeno za volanom može produžiti ako se uz tahograf koristi i „sredstvo za kontrolu radne sposobnosti“.
Ranije je saopšteno da će se u Rusiji vozačima sa ozbiljnim oboljenjima automatski oduzimati vozačka dozvola. Na osnovu amandmana na zakon „O bezbednosti saobraćaja“ rusko Ministarstvo zdravlja će podatke o stanju zdravlja ruskih građana automatski prosleđivati saobraćajnoj policiji.
Izvor: Russia Beyond
Foto: Guo Yu / Xinhua /Global Look Press