
Prodaja automobila u Evropi se smanjuje, nakon nekoliko meseci blagog oporavka prodaja je zaustavljena zbog nedostatka čipova pa se više ne može meriti ni s prošlogodišnjim pandemijskim rezultatima.
Registracije novih automobila su pale 18 posto u avgustu i 24 posto u julu u odnosu na prošlogodišnje nivoe, saopštilo industrijsko udruženje ACEA. Prodaja je sada porasla za samo 13 posto u prvih osam meseci 2021. godine, ali treba uzeti u obzir da je 2020. cela Europa bila u lockdwonu od proleća do leta i da saloni gotovo da nisu radili. Svi su se nadali da će 2021. biti godina oporavka i snažnog uzleta, ali to se ne dešava, a razlog je jednostavan. Automobilsku proizvodnju uništava globalna nestašica poluprovodnika. Kraj se ne vidi, piše Revija HAK.
Zato proizvođači automobila sada daju prioritet svojim najunosnijim modelima jer je broj vozila koja mogu proizvesti ograničen.
Brojke u julu i avgustu su najgore u dva meseca od kraja ekonomske krize u evrozoni 2013. godine. Pad je bio veliki, a najveća evropska tržišta automobila – Nemačka, Francuska, Velika Britanija, Italija i Španija su sva zabeležila dvocifene padove svakog meseca.
Među najvećim proizvođačima automobila, evropska prodaja pala je prošlog meseca 14 posto za VW grupu, 29 posto za Stellantis i 23 posto za Renault. Registracije su pale za 38 posto za Daimler i 18 posto za BMW.
Izvor: Poslovni.hr / Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs