home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Honda CR-V

Američka uprava za bezbednost saobraćaja je odlučila da proveri 30 miliona vozila zbog potencijalno neispravnih vazdušnih jastuka japanske firme Takata, pokazuje vladin dokument.

NHTSA je s analizom krenuo prošlog petka, a obuhvatiće američke modele vozila proizvedenih u periodu od 2001. do 2019. godine.

Pod istragom će se naći vozila 20-ak kompanija, uključujući Honda Motor, Ford Motor, Toyota Motor, General Motors, Nissan Motor, Subaru, Tesla, Ferrari, Nissan Motor, Mazda, Daimler, BMW Chrysler (sada deo Stellantisa NV), Porsche Cars, Jaguar Land Rover.

Uprava je obavestila proizvođače automobila o istrazi, ali ne i javnost.

Autokompanije u nedelju nisu želele da komentarišu informaciju o istrazi u očekivanju saopštenja za javnost ili nisu odmah odgovorile na zahteve za komentarom. NHTSA je odbila da komentariše.

U SAD-u je u proteklih deset godina opozvano više od 67 miliona vazdušnih jastuka koje je proizvela Takata, a u svetu više od 100 miliona, u najvećem bezbednosnom opozivu proizvoda u istoriji provera. Jastuci su opozvani zato što u retkim slučajevima mogu da 'ispale' u okolinu komadiće metala, što može da bude smrtonosno.

U svetu je do sada zabeleženo najmanje 28 smrtnih slučajeva povezanih s Takatinim neispravnim vazdušnim jastucima, uključujući 19 u SAD-u, te više od 400 povreda. U SAD-u je prijavljeno 16 smrtnih slučajeva u Hondinim vozilima, dva u Fordovima i jedan u BMW-ovom. Ostali smrtni slučajevi su zabeleženi u Hondinim vozilima u Maleziji, Brazilu i Meksiku.

Uzrok 'eksplozije' i povlačenja 67 miliona vazdušnih jastuka je raspad hemikalije koja aktivira naduvavanje jastuka nakon dugotrajne izloženosti visokim temperaturama i vlazi. Američka uprava je zatražila opoziv svih sličnih Takatinih jastuka koji nemaju eksikator, sredstvo za sušenje.

NHTSA je početkom godine saopštio da je od 67 miliona opozvanih jastuka otprilike 50 miliona popravljeno ili je problem rešen na drugi način.

Vozila obuhvaćena novom istragom imaju vazdušne jastuke s eksikatorom, a nisu zabeleženi slučajevi probijanja karoserije vozila u vožnji s takvim jastucima, beleži američka uprava za bezbednost saobraćaja, prema dokumentu.

"Iako trenutno nije utvrđen sigurnosni rizik, treba nastaviti s radom da bi se procenilo kakav bi rizik u budućnosti mogla da predstavljaju vozila sa vazdušnim jastucima s eksikatorom koja nisu povučena iz upotrebe", saopštava NHTSA.

Istraga će "zahtevati opsežne informacije o Takatinim proizvodnim procesima i istraživanje vazdušnih jastuka na terenu", dodali su iz NHTSA.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 484



Komentari