
Kako svet počinje da se polako udaljava od fosilnih goriva, proizvođači automobila najavljuju planove penzionisanja svojih 'specijaliteta'. Mercedes je već ograničio razvoj SUS motora u svojoj pripremi za električnu budućnost, ali čini se da velikom V8 još nije 'otkucao sat'.
Vest saznajemo iz intervjua za Road and Track sa šefom Mercedes-AMG-a Philippom Schiemerom. Njegova pozicija uključuje čelno mesto u nekoliko važnih programa, uključujući AMG, Maybach te G-klasu. Što se tiče pitanja Mercedesovih V8, Schiemer navodi da smatra 'da ćemo V8 gledati još sledećih deset godina. Imamo puno kupaca koji vole svoje automobile i još uvek mislim da ćemo te ljude dugo videti kako ih kupuju'.
Kako piše Jutarnji.hr, ovo je obećavajuća informacija za sve ljubitelje trokrake zvezde, ili velikih SUS motora uopšte. Mnogi modeli marke se oslanjaju na snagu V8 motora, uključujući Mercedes-AMG GT Coupe, pa sve do vrhunske G-klase. Uz to, Mercedes-AMG GT 63 S E će povezivati hibridni sistem s postojećim twin turbo V8, sposobnim za 843KS. Postoji li bolji dokaz da Mercedes još nije odustao od V8?
S obzirom na nastojanja Evropske unije da do 2035. godine postepeno ukine prodaju novih vozila s SUS motorima, lepo je čuti da postoji neko ko ne želi da odustane rano. 'Imamo zaista veoma veliku potražnju u celom svetu', ističe Schiemer.
Jochen Hermann, glavni tehnički direktor AMG-a, pričao je o tome da hibridna tehnologija otvara nove mogućnosti za performanse. 'Imate ovu dodatnu snagu, poput niskog obrtnog momenta koji je obično veći problem za SUS motor. Nakon što smo prošli kroz sve ovo, znamo da postoji još mnogo toga što možemo učiniti s ovakvim pogonom'.
Ipak, proizvodnja V8 je u Mercedesu otkazana za 2022. godinu zbog problema oko snabdevanja. Međutim, ne moramo da se bojimo, jer izgleda da će nemački proizvođač automobila još neko vreme koristiti velike motore.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Mercedes