Tesla Model 3 nadmašio Audi A4, BMW Serije 3 i Mercedes C klasu u Nemačkoj

Automobilska industrija je trenutno pogođena nedostatkom čipova, ali uprkos tome, pravi šok za nemačko ‘trojstvo‘ je ipak činjenica da ih je, ‘na njihovom terenu‘ u Nemačkoj, nadmašio Teslin Model 3.
Kako piše Jutarnji.hr, u septembru je u Nemačkoj prodato 6100 novih Audija A4, BMW-a Serije 3 i Mercedesa C/CLA-klase. Isti mesec, prodaja Modela 3 je dostigla brojku od 6800. Da bismo dobili širu sliku, Audi je prodao samo 900 jedinica A4. Mercedes je prošli mesec prodao 2200 C-a i CLA-a, dok je BMW najbolji od trojice s 3000 prodatih Serija 3.
Zanimljivo je što se ovo dogodilo pre otvorenja nove Tesline fabrike u Grünheideu. Nije ni čudo što je Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen grupe, prošle nedelje svojim najvišim menadžerima naveo da kompanija mora da demontira svoje stare fabrike i da ih zamrni novim, efikasnijim proizvodnim pogonom ako želi da ostane konkurentna Tesli u budućnosti.
U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Reč je o prelasku s vozila na fosilna goriva na električna vozila. ‘U septembru 2020. godine BMW, Audi i Mercedes su i dalje mogli da prodaju više od 11.000 vozila s unutrašnjim sagorevanjem u navedenom segmentu, što je gotovo dvostruko više nego u septembru 2021. godine‘, navodi Wirtschaftts Woche.
EV revolucija počinje da dobija zamah i u Nemačkoj – prošlog meseca je prodato 41 posto manje vozila na fosilna goriva u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja dizelaša je pala za 54 posto na godišnjem nivou, što odražava iskustvo Norveške, u kojoj je prodaja dizelaša gotovo nestala. S druge strane, prodaja hibrida je porasla za 11 posto, plug-in hibrida za 14 posto, dok je prodaja čistih EV-ova porasla za neverovatnih 59 posto.
Ako nemačko ‘trojstvo‘ ne uspe da poveća prodaju svojih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, njihova budućnost je uveliko ugrožena. I dok Volkswagen i Mercedes razmišljaju o električnoj budućnosti, čini se da BMW ‘odmara na ležaljci‘ uveren u to da su EV-ovi samo prolazna faza automobilske industrije u pubertetu.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs