
Razlog za smanjenje broja "konja" ispod dugog prednjeg poklopca jedne od američkih automobilskih ikona je uklapanje u najnovije norme o emisiji izduvnih gasova.
S manjim kozmetičkim promenama i novim paketima opreme koje je Ford pripremio za Mustang koji će se kupcima širom sveta nuditi od naredne godine stigla je i vest da će 5,0 litarski atmosferski V8 motor koji pokreće čuvenog "konja u galopu" biti slabiji za deset konjskih snaga i izgubiti 14 Nm obrtnog momenta.
Utešno je da se manje snage ipak neće mnogo odraziti na ukupne performanse najprodavanijeg sportskog modela na svetu, a u "plavom ovalu" kažu da je pomenuto prigušenje jedini način s kojim se gromoglasni motor može nositi s najnovijim normama o emisiji izduvnih gasova koje su posebno nemilosrdne u većini evropskih država.
Bez obzira na izbor menjača (6-stepeni ručni ili 10-stepeni automatski) i karoserije (Fastback ili Convertible), Mustangov "čištiji" V8 za kupce u Evropi bi trebalo da razvija 440 KS (verzija GT), odnosno 450 KS u verziji Mach 1 koja je dodatno prilagođena za korišćenje na stazi.
Nezvanično, Mustang naredne (sedme) generacije bi trebalo da bude predstavljen 2023. godine, a u Fordu su već najavili da će proizvodnja Mustanga koji će pokretati samo elektromotori krenuti krajem 2028. godine.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: arhiva Autoblog.rs