
Sportsko nasleđe japanskog proizvođača nije ograničeno samo na WRC. Mitsubishi je nekada dominirao na reliju Dakar, a ovaj homologacijski Pajero Evolution iz 1997. godine je podsetnik na slavne dane.
Mitsubishi je proizveo ukupno 2693 primeraka Pajera Evolution između 1997. i 1999. godine, kako bi zadovoljio kriterijum za T2 klasu serijskih vozila. Ovaj primerak je završen crvenom bojom, što ga čini još ređim, s obzirom na to da je proizvedeno samo 87 primeraka u toj specifikaciji, piše Jutarnji.hr.

Sa 164.000 kilometara na satu, japanski SUV je u odličnom stanju. U listi se navodi da je poslednji put servisiran u avgustu 2021. godine, te dolazi s potpunom istorijom servisiranja. Reč je o drugoj generaciji baziranoj na varijanti s troja vrata, koja se prodavala između 1991. i 1999. godine.

Ipak, značka ‘Evolution‘ je značila kraće međuosovinsko rastojanje od svoje standardne braće. Do znanja da ovo nije običan Pajero daju još i širi blatobrani u boji karoserije, off-road branici, produžeci bočnih pragova, dvostruke maglenke, ogromni otvor na poklopcu motora, Ralliart blatobrani i zadnji spojler. Isto važi i za Recaro sedišta u kabini.
Međutim, možda se ono najvažnije krije ispod poklopca motora. 3,5 litarski V6 MIVEC atmosferski motor je bio sposoban da proizvede 209 kW/284KS, što je bila velika stvar za terenca iz 90-ih. Ove brojke su se slale na sva četiri točka putem ručnog ili automatskog menjača, a ostale nadogradnje uključuju redizajnirano oslanjanje s dvostrukim polugama na prednjoj strani, čvršću zadnju osovinu i direktnije upravljanje.
Mitsubishi je na Dakaru učestvovao 26 puta, s različitim verzijama Pajera. Pobedio je 12 puta, uz rekordnih sedam uzastopnih pobeda od 2001. do 2008.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Chrome Temple