
Koliko polovni električni automobili gube na vrednosti? Da li gube više od benzinaca i dizelaša? Mnogo toga upućuje na činjenicu da bi trebalo da gube na vrednosti više od automobila s klasičnim motorima. Ne zna se puno o trajnosti baterije, a nove električne automobile države izdašno subvencionišu pa ih se više isplati kupiti nego neki mlađi polovni električni automobil.
Kako piše Revija HAK, kompanija Deutsche Automobil Treuhand je prikupila podatke na velikom nemačkom tržištu (analiza sadašnje cene polovnih vozila) i napravila predikciju za tri godine stare modele i, iznenađujuće, došla do zaključka da će trogodišnji električni automobili imati stabilnu vrednost u odnosu na dizelaše i benzince, odnosno neće biti većih gubitaka.
Tradicionalno, najbolje bi cenu trebalo da drže nemački proizvođači Audi i Volkswagen sa svojim modelima ID.3 i Q4 e-tron, koji bi čak trebalo da budu skuplji od uporedivnog benzinskog modela. Kod ostalih modela pad je nešto veći, ali je i dalje u granicama prihvatljivog jer su ti električni automobili gotovo dvostruko skuplji od sličnih benzinaca.
Električni model |
Vrednost nakon tri godine |
|
Audi Q4 e-tron 35 |
48.6% originalne cene |
|
VW ID.3 |
44.7% |
|
Hyundai Kona Electric |
43.1% |
|
Mini Cooper SE |
40.2% |
|
Mazda MX-30 |
39.8% |
|
Opel Corsa-e |
37.7% |
|
Renault Zoe R110 ZE 40 |
37.3% |
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs