home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Euro 7

Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA se oglasilo povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija izduvnih gasova za nove automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Probleme koje je na sto stavilo udruženje se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila.

Podsetimo, odbor stručnjaka je pripremio studiju za EU komisiju koja poziva na značajno strože norme emisije za automobile kako bi bolje mogla da ispuni ciljeve Pariskog sporazuma o zaštiti klime pooštravanjem granične vrednosti CO2, piše Jutarnji.hr.

Na bazi toga Komisija se obavezala da izradi zakonodavni predlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom. Međutim, pooštravanje normi emisija je toliko drastično da bi motori s unutrašnjim sagorevajem mogli da prestanu da se proizvode već 2025. godine kad Evropski standard emisija Euro 7 stupi na snagu u celoj EU, a još gore od toga je da se već dve godine ne oglašavaju o detaljima.

Proizvođači sada tvrde da se, otkako je ACEA u junu 2021. dala svoj predlog Evropskoj komisiji za dvogodišnji period za uvođenje novih pravila 2025./2026., dakle novih graničnih vrednosti i postupaka homologacijskih ispitivanja, u Briselu ništa nije promenilo.

Naprotiv, kaže ACEA, odluka Evropske komisije o uvođenju normi Euro 7 je odložena s kraja 2021. na 5. april 2022.

Osim tog novog kašnjenja, zbog kojeg je gotovo nemoguće odrediti 2025. kao početnu godinu za nova ograničenja za Euro 7, raspravlja se i o stvarnoj potrebi diversifikacije nivoa emisija izduvnih gasova za putničke automobile/laka privredna vozila (Euro 7) i teška vozila (Euro VII), kao i o ćutanju Komisije o širokom tumačenju novih ograničenja za Euro 7.

Praktično, glavne evropske automobilske grupacije traže od institucija da brzo deluju i da što pre predlože jasna i nedvosmislena pravila kako bi cela automobilska industrija mogla da "usmeri ulaganja i inženjerske resurse na ugljenično neutralnu mobilnost koja može ići ruku pod ruku s elektrifikacijom asortimana vozila kako bi se postigla ugljenična neutralnost do 2050.".

Najnovije izjave glavnog direktora ACEA-e Erica-Marka Huiteme, kako prenosi portal Motor1 koje se odnose na prve projekte koje je razvila Evropska komisija za smanjenje emisija CO2 iz automobilskog sektora, idu u istom smeru - "Smanjenje emisija CO2 za 55 posto do 2030. je izazovno, ali nova smanjenja su nažalost nerealna. One bi bile izvodljive samo u slučaju masovnog povećanja infrastrukture za punjenje električnih automobila, na 7 miliona mesta za punjenje, u poređenju s 3,9 miliona koje je predložila Komisija i 200.000 trenutno dostupnih."

Huitema takođe dodaje - "Nametanje cilja smanjenja CO2 od 100 posto do 2035. je danas preuranjeno, de facto gašenje motora s unutrašnjim sagorevanjem koje bi bilo bolje ponovno predloženo u pregledu za 2028., kada će promene u mreži punjenja, nove tehnologije i potrebe kupaca biti jasnije."

"Kreatori politika moraju da učine više da bi obezbedili da nijedna zemlja i nijedan građanin ne budu zapostavljeni i da su vozila s nultim emisijama dostupna i pristupačna za sve, a ne samo za bogate. Ukratko, proizvođači su spremni da otkažu emisije CO2 podupiranjem ciljeva klimatske neutralnosti do 2050., ali ako Evropa nastavi da menja mišljenje svake dve godine o ciljevima, verovatno će doći do socijalnih napetosti.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Profimedia



čitanja : 623



Komentari