home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mazda6

Mazda je sa krosoverom CX-60 predstavila prvi od nekoliko modela sledeće generacije koji će koristiti novu platformu Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture.

Kako podseća Motor1, to je arhitektura sa zadnjim pogonom koja može da primi šestocilindrične motore i plug-in hybrid pogonske sisteme.

Bilo je glasina o tome da će Mazda6 sledeće generacije preći na pogon na zadnje točkove, međutim, sada se čini da od toga nema ništa. Šef razvoja i inženjeringa u Mazda Europe Joachim Kunc je nedavno razgovarao sa britanskim Autocarom i priznao da bi Mazda6 sa zadnjim pogonom bila apsolutno sjajna, ali tržište se mnogo promenilo poslednjih godina. Prodaja krosovera i SUV vozila je naime mnogo važnija od dobre premium limuzine.

Kunc je u suštini isključio mogućnost Mazdine limuzinu sa zadnjim pogonom, suprotno izveštajima iz poslednje dve godine.

„Bilo bi veoma lepo… imati motor napred, pogon pozadi i šestocilindrični motor za naslednika Mazde6 ili velikog sportskog kupea“, rekao je Kunc za britanski magazin. „Želeli bismo da ga imamo, ali u ovom trenutku je najvažnije prodavati SUV vozila. Ovaj trend SUV-a se nastavlja, a još više za Mazdu. To je ono što se najbolje prodaje."

Aktuelna generacija Mazde6 će verovatno ostati u prodaji još najmanje nekoliko godina. Direktor marketinga Mazde Australia Alastair Doak je nedavno potvrdio da su u pripremi neka doterivanja za taj model. Čini se da za sada nema planiranog naslednika ili, barem, neće biti na novoj RWD platformi.

Pošto je Mazda6 sa zadnjim pogonom u osnovi isključena kao mogućnost, Autocar piše da se ni sportski kupe RX-9 neće materijalizovati. Postojale su spekulacije da će navodno Mazda razviti verziju nove Mazde6 sa dvoja vrata koja bi koristila RWD platformu i novu generaciju šestocilindričnih motora, koji su debitovali sa krosoverom CX-60.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: Response.jp



čitanja : 675



Komentari