
Detaljno istraživanje finansijskih izveštaja 19 proizvođača širom sveta je pokazalo iznenađujući zaključak. Naime, prodato je manje automobila nego pre pandemije koronavirusa, ali profit je ipak porastao.
Prema finansijskim izveštajima Aston Martina, BMW Grupe, Daimlera, Ferrarija, Forda, Geely Grupe, General Motorsa, Honde, Hyundai Motor Grupe, Isuzua, Mazde, Renault-Nissana, Stellantisa, Subarua, Suzukija, Tata Grupe, Tesle, Toyote i Volkswagen Grupe, prihod je iznosio 1,89 biliona dolara. To je povećanje od 13 posto u odnosu na 2020. godinu, ali pad za 6 posto u odnosu na 2019. Međutim, zanimljivo je da ukupni broj prodatih automobila nije sledio isti obrazac, piše Jutarnji.hr.
Zajedno, ove kompanije su u 2021. godini prodale 69,54 miliona vozila, što je za 2 posto više nego 2020., a za 14 posto manje nego 2019. To znači da su proizvođači automobila povećavali cene, ili smanjivali popuste. Bizaran trend prodatih jedinica u odnosu na dobit se delimično objašnjava nedostatkom novih automobila na raspolaganju zbog nedostatka čipova. Manje dostupnih automobila, u kombinaciji s većom potražnjom doveli su do povećanja cena.
Prosečni profit po prodatom vozilu je 2021. iznosio 27.270 dolara, što je za 11 posto više u odnosu na prethodnu godinu, i 10 posto više u odnosu na 2019. Finansijski izveštaji otkrivaju još jednu zanimljivost - uprkos uticaju pandemije na globalnu ekonomiju i kasnijim problemima u lancu snabdevanja, ovih 19 proizvođača je zaradilo više novca nego 2020. i 2019. godine. Na svakih 100 dolara vredne prodaje, ove kompanije su uspele da zadrže 7,60 dolara.
2020. godine, ta brojka je iznosila samo 3,60 dolara, dok je operativni profit na 100 dolara vredne prodaje 2019. iznosio 5,10 dolara. Gledajući na situaciju iz perspektive zarade po prodatom vozilu, 2019. je ona iznosila 1270 dolara po vozilu, pa je 2020. pala na 892 dolara, i zatim skočila na 2069 dolara.
Među 19 proizvođača, Ferrari se pokazao daleko najprofitabilnijim proizvođačem automobila. "Njegova operativna marža je porasla s 21,4 posto u 2020. na 25,5 posto prošle godine", navodi Motor1. Na bazi brojki, kompanija je zaradila neverovatnih 106.078 dolara po prodatom Ferrariju. Na veoma udaljenom drugom mestu se našla komanija Tesla sa zaradom od 6693 dolara po prodatom vozilu.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs