
Iako je zapeo i napravio nekoliko velikih koraka unazad projekat Apple automobila još nije mrtav. Tehnološki gigant je naime zaposlio “veliku zverku”, Luigija Taraborrellija koji je 20 godina radio u Lamborghiniju.
Od 2008. on je bio šef razvoja oslanjanja i voznih karakteristika u italijanskom proizvođaču superautomobila. Njegov posao je uključivao razvoj oslanjanja, upravljačkog sistema, kočionog sistema i sistema za pomoć u vožnji na Urusu, Huracanu i Aventadoru te na ekskluzivnim Centenariu i Venenu. Izgleda da je Apple “upecao” pravog čoveka koji će se pobrinuti da njihov automobil bude zabavan u vožnji, piše Jutarnji.hr.
Apple se do sada dosta namučio oko traženja partnera za projekat i naišao na mnoga zatvorena vrata. Pre godinu dana su pregovarali s Hyundaijem, ali plan je propao zato što korejski proizvođač nije želeo da proizvodi Appleov auto u svojim fabrikama.
Nakon toga se Apple okrenuo Nissanu, ali i ti pregovori su propali iz istih razloga kao i oni s Hyundaijem. Nešto kasnije su se pojavile glasine da su pregovarali i s Toyotom ali i to je propalo.
Nakon svega Apple je promenio taktiku i odlučio da će vozilo razviti potpuno samostalno, bez udruživanja s nekim proizvođačem automobila. Navodno žele da počnu proizvodnju već 2024. ali to zvuči malo preoptimistično, ako se u obzir uzme da razvoj automobila traje obično oko pet, šest godina.
Takođe je teško verovati glasinama da će automobil biti potpuno autonoman bez ikakvih kontrola poput upravljača i papučica. Mnogo verovatnije zvuči tvrdnja da kompanija razvija naprednu bateriju za auto.
Apple je na razvoju svog automobila počeo da radi 2015. godine, ali već godinu dana kasnije su odustali i prebacili se na razvoj tehnologija autonomne vožnje. Godine 2020. su se ponovo predomislili i odlučili da naprave auto. Već su, navodno, zaposlili 200 ljudi koji rade na njegovom razvoju.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Peisert Design