
Dodge je ranije ovog meseca predstavio novi Hornet krosover, sa najavom da je u pitanju „najbrže i najmoćnije kompaktno vozilo ispod 30.000 dolara“.
Američki brend je posebno ponosan na svoj prvi novi model u poslednjoj deceniji, ali još jedan član velike porodice Stellantis očigledno nije baš zadovoljan lansiranjem novog proizvoda.
Hornet je naime u velikoj meri baziran na Alfi Tonale i ova dva vozila dele mnoge komponente karoserije, pogona, vešanja i unutrašnjosti. Krosover je počeo kao Alfa Romeo projekat, a magazin The Drive izveštava da italijanski proizvođač nije zadovoljan činjenicom da su obavili skoro sav posao i da je Dodge jednostavno morao samo da stavi novu značku i različite branike da bi lansirao Hornet, i to po manjom ceni od njihovog Tonalea.
„Dodge je iskoristio Tonale da napravi automobil koji ispunjava uslove – njihov Aston Martin Cygnet trenutak, ako hoćete. Dovoljno je reći da je unutrašnja politika pobedila“, rekao je izvor u Stellantisu za publikaciju „pod uslovom anonimnosti“.
Iako su skoro identični, dva krosovera su pozicionirana u različitim spektrima segmenta kompaktnih krosovera. Hornet bi trebalo da bude jeftiniji od Tonalea za oko 10.000 dolara, što Alfa Romeu još više otežava prodaju svog novog proizvoda u Sjedinjenim Državama.
Neki Tonale nazivaju najvažnijim novim Alfinim modelom u poslednjih nekoliko godina, jer se italijanska kompanija nada da će imati bolje rezultate od Giulije i Stelvija u Severnoj Americi.
Međutim, sa veoma sličnim izgledom i znatno jeftinijom Dodge alternativom, čini se da bi strategija Alfa Romea mogla da bude u nevolji, pa zato kompanija nije baš zadovoljna situacijom. Dodge je primio skoro 14.000 porudžbina u pretprodaji za samo 24 sata nakon debija svog krosovera. Ipak, ni mnogi Dodge fanovi nisu zadovoljni Hornetom. Deleći svoju platformu i hardver sa Alfa Romeom Tonale, čini se da neki ljudi smatraju da američki proizvođač automobila nije učinio dovoljno da se Hornet više razlikuje od njegovog italijanskog brata.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs