
Većina novih vozila koja se prodaju u Evropi, SAD-u…, standardno su opremljena sistemom automatskog kočenja. I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje pretećih situacija na putu dokazala svoju vrednost u smanjenju udara jednog vozila na zadnji deo drugog pri niskim brzinama, problemi nastaju pri visokim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrsnicama.
Američki autoklub (AAA) je želeo da sazna kako ti sistemi rade u scenarijima većih brzina gde mogu da budu najkorisniji. Ono što su otkrili nakon niza testova sudara je da se ovi sistemi bore ali ne uspevaju pomoći u svim drumskim scenarijima.
AAA je testirao sisteme u četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama da bi video da li mogu da spreće nalet vozila pozadi, a takođe je sproveo testove da bi utvrdio da li AEB sistemi mogu da spreče sudar na T raskrsnici, piše Revija HAK.
Autoklub je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama, s vozilima koja idu pravo kroz raskrsnicu nailazeći na vozilo koje im seče put, i dok vozilo koje skreće ulevo ulazi u putanju nadolazećeg vozila. Ovo su najsmrtonosnije vrste nesreća u Americi i čine 39,2 posto ukupnih smrtnih slučajeva u nesrećama u kojima su učestvovala dva putnička vozila. Rezultati su skromni.
Pri brzini 46 km/h, AEB je sprečio sudar pozadi u 17 od 20 testnih vožnji, ili 85%. Za testne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara je smanjena za 86%.
Pri 62 km/h, AEB je sprečio sudar sa zadnje strane u samo 6 od 20 testnih vožnji, ili 30%. Za probne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara je smanjena za 62%.
U testovima na T raskrsnicama sudari su se dogodili u 100% slučajeva. AEB nije uspeo da upozori vozača, uspori brzinu vozila i izbegne sudar. Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje da se proizvođači automobila fokusiraju na projektovanje sistema da bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća verovatnoća povreda i smrtnih slučajeva. Vozači takođe moraju da budu svesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebalo bi da budete svesni da, uprkos svim sistemma, morate da budte maksimalno fokusirani na saobraćaj i reagujete na vreme.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: AAA