home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Na rezervi

Moderni motori nisu više ranjivi, ali…

Cene goriva su visoke, a kućni budžeti sve plići. Mnogi od nas taktiziraju s punjenjem goriva, čeka se poslednji trenutak, a neretko se ide i dalje od toga, vozi se na rezervi, s uključenom žutom lampicom, gotovo do poslednje kapi goriva. Da li je to dobro za automobil? Mnogo se pisalo o ovoj temi, a evo i nekih novih saznanja.

– Apsolutno bi trebalo izbegavati vožnju sa rezervoarom koji je gotovo prazan. To može dovesti do skupih oštećenja sistema ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrich Sander, stručnjak za motorna vozila u nemačkoj organizaciji TÜV Rheinland.

Kod starijih vozila, rad s minimalnom količinom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i poslednje kapi goriva je često rezultirao oštećenjem sistema goriva. Pokvarene pumpe za ubrizgavanje nisu bile neuobičajene, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hesse iz TÜV-a Thüringen. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je da rezultira i kvarom motora, navodi Revija HAK.

Kod starijih dizelaša s mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja u rezervi je relativno bezbolna. Čak ni moderni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se rezervoar isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savetuju da se rezerva ne iscrpi u potpunosti. Uprkos korišćenju filtera za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu da budu usisane kada se iscrpljuju poslednje zalihe iz rezervoara. Čisto sagorevanje goriva tada više nije zagarantovano.

Ako je rezervoar prazan, prvo morate napuniti dizelsko gorivo ili benzin. Međutim, može proći nekoliko pokušaja paljenja pre ponovnog pokretanja motora.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Screenshot YouTube



čitanja : 656



Komentari