home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500e

Čim zimske temperature padnu ispod nule, potrošnja e-automobila vrtoglavo raste.

Jedno od objašnjenja je grejanje unutrašnjosti, vetrobranskog stakla ili čak sedišta automobila – energija za to dolazi iz pogonske baterije. To nije jedini razlog: baterija se hladi zimi. Prema Nemačkom autoklubu (ADAC), idealna radna temperatura baterija je puno viša, tačnije između 20 i 40 stepeni. Elektrohemija radi optimalno u ovom temperaturnom rasponu, zbog čega automobil zimi uvek iznova pokušava da se vrati u tu zonu – nauštrb potrošnje energije. Što je veća baterija u e-automobilu i što je niža spoljašnja temperatura, potrebno je više energije, navodi Revija HAK.

Posebno na kratkim putovanjima, potrošnja električnog automobila može da poraste i do 50 posto, a u skladu s tim smanjuje se raspon na ekranu putnog kompjutera, objašnjava ADAC. 

Sledeći pregled pokazuje koliki gubitak dometa mogu očekivati ​​vozači električnih automobila zimi (na kratkim i prigradskim rutama). Uz neke starije automobile, poput Renaulta Zoe, tu su i najnoviji modeli Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E i VW ID.3.

Raspon po modelu automobila

na +14 °C

 na – 7 °C

 Gubitak

Fiat 500e

244 km

182 km

25%

Renault Zoe

351 km

244 km

30%

Hyundai Kona EV

215 km

147 km

32%

Ford Mustang Mach-E

300 km

202 km

33%

Lexus UX300e

224 km

141 km

37%

Nissan Leaf e+

332 km

210 km

37%

VW ID.3

324 km

162 km

50%

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 560



Komentari