
Čim zimske temperature padnu ispod nule, potrošnja e-automobila vrtoglavo raste.
Jedno od objašnjenja je grejanje unutrašnjosti, vetrobranskog stakla ili čak sedišta automobila – energija za to dolazi iz pogonske baterije. To nije jedini razlog: baterija se hladi zimi. Prema Nemačkom autoklubu (ADAC), idealna radna temperatura baterija je puno viša, tačnije između 20 i 40 stepeni. Elektrohemija radi optimalno u ovom temperaturnom rasponu, zbog čega automobil zimi uvek iznova pokušava da se vrati u tu zonu – nauštrb potrošnje energije. Što je veća baterija u e-automobilu i što je niža spoljašnja temperatura, potrebno je više energije, navodi Revija HAK.
Posebno na kratkim putovanjima, potrošnja električnog automobila može da poraste i do 50 posto, a u skladu s tim smanjuje se raspon na ekranu putnog kompjutera, objašnjava ADAC.
Sledeći pregled pokazuje koliki gubitak dometa mogu očekivati vozači električnih automobila zimi (na kratkim i prigradskim rutama). Uz neke starije automobile, poput Renaulta Zoe, tu su i najnoviji modeli Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E i VW ID.3.
Raspon po modelu automobila |
na +14 °C |
na – 7 °C |
Gubitak |
Fiat 500e |
244 km |
182 km |
25% |
Renault Zoe |
351 km |
244 km |
30% |
Hyundai Kona EV |
215 km |
147 km |
32% |
Ford Mustang Mach-E |
300 km |
202 km |
33% |
Lexus UX300e |
224 km |
141 km |
37% |
Nissan Leaf e+ |
332 km |
210 km |
37% |
VW ID.3 |
324 km |
162 km |
50% |
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat