
Globalni program za procenu novih automobila (NCAP) testirao je četiri automobila za indijsko tržište, a rezultati su bili različiti. Jedan je dobio maksimalnih pet zvezdica, a ostali su postigli samo po jednu zvezdicu.
Mahindra Scorpio N je dobio ocenu od pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika sa 29,25 poena od 34. Međutim, dobio je tri zvezdice za zaštitu dece zbog nedostatka sigurnosnih pojaseva u tri tačke. Model je dobio 28,93 poena od 49 u ovoj kategoriji. Vozilo koje je testirano bilo je u osnovnoj bezbednosnoj specifikaciji sa dva prednja vazdušna jastuka i ABS kočnicama.
„Global NCAP čestita Mahindri na njenoj kontinuiranoj posvećenosti bezbednosti, postižući pet zvezdica za zaštitu odraslih putnika prema našim novim, zahtevnijim protokolima za testiranje sudara“, rekao je Alehandro Furas, generalni sekretar Global NCAP-a.
Modeli Maruti Suzuki su međutim prošli mnogo lošije. Swift je bio u grupi vozila sa po jednom zvezdicom za bezbednost odraslih i dece. Dobio je 19,19 poena za ocenu odraslih i 16,68 za decu.
Sa 20,03 poena, Maruti Suzuki S-Presso je bio nešto bolji na testu bezbednosti odraslih, ali je to i dalje bilo dovoljno samo za ocenu od jedne zvezdice. Bio je mnogo lošiji u proceni zaštite dece sa samo 3,52 poena i nije dobio ni jednu zvezdicu.
Na kraju, Maruti Suzuki Ignis je dobio samo jednu zvezdicu za bezbednost odraslih i samo 16,48 poena. Bio je malo bolji od S-Pressoa u proceni zaštite dece sa 3,86 poena, što je rezultiralo ocenom nula zvezdica.
Modeli Maruti Suzuki bili su u osnovnim bezbednosnim specifikacijama koje su uključivale dva prednja vazdušna jastuka. Nijedan od njih ne nudi bočne vazdušne zavese, čak ni kao opciju. Takođe, Global NCAP je otkrio da ova vozila imaju nestabilnu strukturu karoserije tokom frontalnog sudara.
„Veoma je zabrinjavajuće što proizvođač sa najvećim tržišnim udelom u Indiji, Maruti Suzuki, i dalje nudi modele tako lošeg učinka, koji čak ni neke ključne bezbednosne sisteme ne čine dostupnim potrošačima u Indiji kao opcionu opremu“, rekao je generalni sekretar Furas.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs