
Volkswagen je objavio podatke o svojoj prodaji tokom 2022. i istovremeno upozorio da će tekući nedostaci čipova značiti da će 2023. ostati nestabilna i izazovna.
Nemački brend je prijavio pad prodaje od 6,8 odsto na 4,56 miliona jedinica u 2022. godini.
Knjige narudžbina u Evropi, gde je rat u Ukrajini izazvao velike probleme u lancu snabdevanja, porasle su za 18 odsto na 640.000 vozila, navodi se u saopštenju.
„Intenzivno radimo na daljem smanjenju vremena isporuke za kupce i na rešavanju velikog broja zaostalih porudžbina što je pre moguće“, rekla je direktorka prodaje Imelda Labe.
Prodaja električnih vozila je porasla za 23,6% na godišnjem nivou, na otprilike 330.000 jedinica, saopštio je Volkswagen. Prodaja u Kini, gde proizvođač automobila znatno zaostaje za domaćim proizvođačima električnih vozila, više se nego udvostručila na 143.100.
SUV vozila su najbrže rastući tržišni segment, sa rastom od 4%, pri čemu taj segment predstavlja 80% ukupne VW prodaje u Sjedinjenim Državama.
Volkswagen je objavio podatatke i za prodaju Audija, a koji je u 2022. plasirao 1.614.231 automobil, odnosno 3,9 odsto manje nego 2021.
Od tog broja, 118.196 su električni modeli pa je njihova prodaja u 2022. bila za 42,8 odsto veća.
Treba pomenuti da je Audi Sport divizija isporučila 45.515 vozila u 2022. godine, što je rast od 15,6 odsto.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs