home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
EV punjenje

Tranzicija na električni pogon je važna stavka u zaokretu prema klimatskoj neutralnosti. Međutim, prodaja e-automobila se suočava s preprekama i usporava se.

Istraživanje objavljeno u utorak je pokazalo da su potrošači oprezni zbog ograničenog dometa baterije i manjkave infrastrukture za punjenje.

Prema istraživanju konsultantske kuće Deloitte, danas je samo 16 posto nemačkih građana spremno da sledeći automobil koji kupe bude električni. To je jedan procentni bod manje nego 12 meseci ranije, na kraju 2021. godine.

Ključni argumenti za kupovinu e-automobila su niži troškovi i državne subvencije.

"Struja je sada drastično skuplja, a subvencije se postepeno smanjuju do 2025. i tada ističu. To će potisnuti prodaju električnih automobila", rekao je stručnjak Deloittea Harald Proff .

Tokom jeseni 2022. Deloitte je anketirao oko 26.000 potrošača u 24 zemlje, uključujući 1.506 u Nemačkoj.

Za nemačke potrošače jeftina vožnja je najvažniji motiv pri odlučivanju o kupovini e-automobila, ispred zabrinutosti zbog klimatskih promena i subvencija. Pritom 57 posto potencijalnih kupaca obeshrabruje domet, a 47 posto tanka mreža punionica te 45 posto vreme punjenja i nedostatak mogućnosti punjenja iz kućne mreže.

Četvrtina ispitanih želi automobil s dometom od najmanje 500 kilometara, a trećina njih s dometom od najmanje 600 kilometara.

Dalje, kada bi klimatski neutralno e-gorivo bilo dostupno, polovina sada zainteresovanih bi radije kupila vozilo s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.

Velika većina ispitanika, njih 75 posto, kaže da želi da svoj e-automobil puni iz kućne mreže – to je pet posto više nego pre godinu dana. Međutim, prema Deloitteu, to je obično nemoguće u gradovima.

Autor: SEEbiz / DPA

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Bosch



čitanja : 565



Komentari