
Američki institut IIHS suočio se sa situacijom u kojoj mora da odradi bezbednosne testove na kamionetima čija je masa ponekad viša i od 4 tone. Kako bi bili sigurni da će im oprema to izdržati, morali su učiniti dodatne testove.
Električni automobili postaju sve teži, pa je pronaći porodični automobil na baterije, mase ispod 1,5 tone, pravi izazov, a o SUV-ima i u Americi daleko popularnijim kamionetima da i ne govorimo. Električni Ford F-150 Lightning ima gotovo 3 tone, a GMC Hummer EV 4,1 tonu, navodi Autonet.hr.
Ovolike mase, koje su primarno rezultat vrlo teških baterija, ne predstavljaju izazov samo proizvođačima i vozačima, već i institucijama specijalizovanim za nezavisne testove bezbednosti. Američki Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) pandan je evropskom Euro NCAP-u, a zadatak im je, između ostalog, da obavljaju crash testove na različitim vozilima. Kada su se suočili s problemom preteških automobila, morali su da provere da li njihova oprema funkcioniše dovoljno dobro.
Nedavno su čak objavili i video, u kojem objašnjavaju kako su testirali svoje betonske barijere, u koje se automobili zaleću velikim brzinama. U te svrhe su uzeli nekoliko standardnih automobila i kamioneta te ih natovarili dodatnim teretom, kako bi simulirali uslove testiranja teških električnih vozila. Barijere i druga test oprema su izdržali udare, ali vrlo zanimljivo je videti kako izgleda sudar, primera radi, betonskim blokom opterećenog kamioneta F-150 s nepokretnim zidom pri 65 km/h. Prizor, najblaže rečeno, nije lep.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Screenshot YouTube