
Cupra je tokom 2022. godine isporučila 152.900 vozila, što je veliki rast u odnosu na 2021.
Uprkos tome što se suočava sa nedostatkom poluprovodnika i drugih delova, prodaja Cupre je skočila za čak 92,7 odsto u odnosu na 2021. godinu, kada je plasirano 79.300 jedinica. Ovo takođe dolazi uprkos tome što je prodaja automobila Seat pala za 40,5 odsto na 232.700 jedinica.
Najvažnije tržište Cupre u 2022. jeste Nemačka sa 58.400 jedinica (povećanje od 89,9 odsto), Velika Britanija sa 14.400 jedinica (87,4 odsto više), Španija sa 13.600 jedinica (23,9 odsto više) i Italija sa 11.300 prodatih jedinica (povećanje od 83,9 odsto). Druga važna tržišta za Cupru su Francuska, Austrija, Švajcarska, Meksiko, Turska i Izrael.
Najprodavaniji model proizvođača ostaje Formentor sa 97.600 prodatih jedinica 2022. godine, što čini 63,8 odsto prodaje brenda. Drugi najprodavaniji model u asortimanu Cupra je električni Born sa 31.400 jedinica koje su predate kupcima.
„2022. je bila nepredvidiva godina, ali smo svakako izvukli maksimum iz nje“, rekao je izvršni direktor Cupre i Seata Vejn Grifits. „Cupra je nastavila da nadmašuje očekivanja i učvrstila svoju poziciju najbrže rastućeg evropskog automobilskog brenda. Naši izvanredni brojevi isporuke dokazuju da potražnja za brendom i njegovim elektrifikovanim vozilima ne pokazuje znake usporavanja.”
Cupra predviđa da će svoj uspeh nastaviti tokom 2023. zahvaljujući uvođenju potpuno električnog SUV-a Tavascan. Grifits je dodao da su i Cupra i Seat spremni za sve što dolazi 2023. godine. „Jedina stvar koja je sigurna je da ništa nije sigurno“, rekao je Grifits. „Ali dajući prioritet rastu Cupre i elektrifikaciji Seat S.A., odlučni smo da se suočimo sa svim budućim izazovima i pretvorimo ih u prilike.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs