home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQA

Nakon svih problema i zastoja u proizvodnji i isporuci automobila, kupci novih vozila u Nemačkoj ove godine mogu ponovo da se nadaju popustima na koje su se u prošlosti navikli, ocenio je CAR iz Duizburga.

Decembarska studija CAR, naime, ukazuje da su proizvođači u poslednjem kvartalu 2022. intenzivirali produkciju i istovremeno pokrili veliki deo zaostalih isporuka.

CAR ocenjuje da to pokazuje da je kriza mikročipovima, koja je dugo ograničavala proizvodnju, otišla u prošlost.

"To znači da će 2023. uz veću proizvodnju doneti znatno povoljnije rokove isporuke, a time i snažniju konkurenciju, pa i veće popuste", rekao je predsednik instituta CAR Ferdinand Dudenhöffer.

Proizvođači, rekao je, veliki proizvodni kapacitet mogu da unovče samo popustima. Za primer je naveo Teslu, koja već mesecima nudi automobile po povoljnim uslovima za iznajmljivanje ili raznih oblika lizinga.

Sem toga, kineski proizvođači nadiru u Evropu u takozvanom premium segmentu. Njihova meta su, za razliku od Japanaca i Korejaca, uglavnom top modeli nemačkih proizvođača.

U tržišnom nadmetanju agresivno nude i srazmerno nove razne oblike lizinga, kojima korisnik uz fiksnu mesečnu ratu dobija i osiguranje, servisiranje i druge usluge, rekao je Dudenhöffer.

CAR za ovu godinu prognozira dvostruko veći broj novoregistrovanih modela kineskih automobila, dakle stotinjak hiljada. U Nemačkoj je prošle godine registrovano 2,65 miliona novih automobila.

Izvor: Superradio-minhen.de

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 815



Komentari