
Izgradnja novih autoputeva i podsticaji za korišćenje javnog prevoza ništa ne menjaju: Nemci još uvek mnogo vremena provode u saobraćajnim gužvama. Ali u Londonu i Parizu je još gore.
Najviše vremena za upravljačem automobila u saobraćajnim gužvama u Nemačkoj provode žitelji bavarske metropole Minhena: 74 sata. Iza Minhena sa 71 sat dolazi Berlin iza kojeg sledi Hamburg s 56 sati. Među prvih deset su i Potsdam, Darmštat, Lajpcig, Frajburg, Libek, Bremen i Nirnberg. To proizlazi iz studije kompanije Inrix koja se bavi statistikama u saobraćaju.
Prema istim podacima tri saobraćajne tačke s najčešćim gužvama su centralni saobraćajni prsten u Minhenu, tunel ispod Labe u Hamburgu te saobraćajna raskrsnica Heumar pored Kelna. U protekloj godini najveći deo saobraćaja, a samim tim i zagušenja, bio je koncentrisan u „špicu“, odnosno tokom jutarnjeg polaska i popodnevnog povratka sa posla.
Tokom pandemijskih godina, zastoji su bili ređi, raspoređeni tokom celog dana. Ali i obim saobraćaja je osam odsto veći nego u prepandemijskoj 2019. godini.
Ali u međunarodnom poređenju, nemački vozači su ipak dobro prošli. 2022. godine, vozači u Londonu proveli su 156 sati stojeći. Slede Čikago sa 155 i Pariz sa 138 sati. U Palermu vozači voze prosečnom "brzinom" od 14 km na sat. „Evropski gradovi su među najsporijim gradovima na svetu. Jedan od razloga je i to što je većina izgrađena pre dolaska automobila“, kaže se u studiji kompanije Inrix.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva / ACE Auto Club Europa