home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford EV

2020. godine Ford je sa Volkswagenom potpisao ugovor o korišćenju njegove platforme za električna vozila u nekim od svojih evropskih vozila. Međutim, kako pišu pojedini mediji, pre nego što je prvi električni proizvod te saradnje i predstavljen, kraj se već naslućuje.

Počev od sredine ove decenije, evropska Fordova filijala će početi da koristi EV platformu koju je razvio sam Ford. Inženjering za novu platformu se odvija u SAD, rekao je za Fajnenšel tajms Martin Sander, Fordov evropski šef za električna vozila.

Nova platforma neće imati „nikakvu integraciju [sa VW], veoma je raznovrsna, veoma sposobna“, rekao je Sander. „Istražujemo sve vrste mogućnosti, koliko daleko možemo da idemo, koje segmente možemo da pokrijemo sa ovim.”

Iako Ford nije doneo konačnu odluku o budućnosti svog odnosa sa VW-om, sa kojim je rekao da će sarađivati na električnim vozilima, samovozećim i komercijalnim vozilima, američki proizvođač trenutno planira da napravi samo dva EV-a na VW MEB platformi.

Međutim, prema Sanderu, to ne označava kraj sve saradnje sa drugim proizvođačima. Ford je otvoren za proizvodnju budućih vozila na platformama drugih proizvođača, bilo da je u pitanju VW ili „druga kompanija“.

Za sada se nastavlja saradnja između Forda i VW-a u oblasti neelektričnih vozila. Ford i dalje pravi Volkswagen Amarok i komercijalni kombi za nemačkog proizvođača automobila.

Međutim, sa planovima za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem do kraja decenije, nejasno je koliko će još moći da pruža tu uslugu za VW. Iako je Ford rekao da će ugasiti proizvodnju vozila sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi do 2030. godine, kraj bi zapravo mogao doći i pre.

„Održavamo ih sve dok ih naši kupci žele“, rekao je Sander. „Ako u 2028. budemo videli da nema potražnje za proizvodima [motora sa unutrašnjim sagorevanjem], možda ćemo tada doneti doluku. Ali u ovom trenutku naš plan je da Puma i Kuga ostanu u pogonu do 2029., 2030.”

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 557



Komentari