
Hyundai Motor i njegova manja filijala Kia saopštili su da je njihova kombinovana prodaja u Evropi porasla za 4,2 odsto u 2022. godini u odnosu na godinu dana ranije usled globalnog nedostatka čipova i pandemije Covid-19.
Hyundai i Kia su prošle godine prodali ukupno 1.060.989 vozila u Evropi, u odnosu na 1.018.636 jedinica godinu dana pre, saopštile su kompanije, pozivajući se na podatke Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
Dva južnokorejska proizvođača automobila imala su rekordan tržišni udeo od 9,4 odsto u Evropi, u odnosu na 8,7 odsto u istom periodu, pokazuju podaci.
Hyundai i Kia su zauzeli četvrto mesto po tržišnom udelu u Evropi, posle Volkswagen grupe sa udelom od 25 odsto, Stellantisa sa 18 odsto i Renault grupe sa 9,4 odsto.
Renault je prošle godine u Evropi prodao 1.061.560 automobila, što je nešto više od prodaje koju su ostvarili Hyundai i Kia.
Prodaja Hyundai vozila porasla je za 0,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 518.566 jedinica prošle godine, dok je Kia porasla za 7,9 odsto na 542.423 jedinica.
Njihovim solidnim prodajnim rezultatima doprinela je veća potražnja za modelima kao što su Hyundai Tucson i Kona SUV, kao i Kia Sportage SUV i Niro hibridni modeli.

ACEA navodi da je evropsko tržište vozila palo je za četiri procenta na 11,29 miliona jedinica prošle godine zbog poremećaja u snabdevanju i produžene pandemije.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai / Kia