
Ford i Volkswagen su zaključili sporazum o zajedničkom razvoju vozila pre skoro tri godine, a partnerstvo rađa nove modele za obe kompanije. Između ostalog, Fordov električni krosover baziran na VW-u će premijeru imati već sledeće nedelje.
Generalni direktor Volkswagen grupe Oliver Blume je za Automotive News Europe izjavio da se njihovo partnerstvo sa Fordom "intenzivira". Blumeove izjave dolaze dva meseca nakon što je Ford rekao da želi da smanji svoju zavisnost od VW-ove EV tehnologije. Plavi oval ulaže u sopstvenu električnu platformu, pozajmljujući Volkswagenovu MEB arhitekturu kako bi dobio na uštedi vremena u razvoju električnih vozila za evropsko tržište. Ford naime planira da nudi samo električna vozila na Straom kontinentu do 2030. godine, a modeli koji se baziraju na njegovoj platformi će stići kasnije tokom ove decenije.
Dok Ford možda preusmerava resurse ka svojoj internoj EV tehnologiji, ovaj proizvođač automobila još uvek ima druge projekte sa VW-om. Partnerstvo je uključivalo kamionete i laka komercijalna vozila. Volkswagenov novi Amarok pikap pozajmljuje svoju platformu od novog Ford Rangera, a VW daje kamionetu sopstveni vizuelni identitet. I Ford i VW planiraju elektrifikaciju tih modela.
Deo partnerstva je takođe bilo zajedničko ulaganje u Argo AI, kompaniju koja razvija tehnologiju autonomnih vozila. Kompanija se raspala u oktobru, a Ford i VW su angažovali mnoge bivše zaposlene da nastave da razvijaju tehnologiju u njihovim kompanijama.

Fordov prvi MEB-bazirani model će debitovati 21. marta. Biće u istom segmentu kao i Volkswagen ID.4, a Ford mu daje potpuno jedinstveni dizajn. Detalji o pogonu su misterija, ali bi trebalo da pozajmi komponente od VW-a. Ford takođe razvija drugi EV baziran na MEB-u pod kodnim nazivom "Sport Crossover", ekvivalent Volkswagenu ID.5.
Ford je takođe potvrdio da su kompanije tek na početku svog "projekta saradnje".
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs