
Porsche će sledećeg meseca predstaviti značajno modifikovanu verziju aktuelne generacije Cayenna, ali ova nemačka kompanija se takođe priprema i za neizbežnu električnu budućnost odlučujući gde će proizvoditi sledeću generaciju Cayenna koji će imati elektropogon.
Porsche je sada saopštio da će budući Cayenne EV proizvoditi u Bratislavi u Slovačkoj
Imajući u vidu da skoro svi proizvođači postepeno prelaze sa automobila koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem na EV, donošenje ključnih odluka u vezi sa logistikom je imperativ. Fabrika u Bratislavi je dom mnogih VAG modela izrađenih na MLB Evo platformi, a osim Cayennea i Cayenna Coupe, VW Touareg se takođe proizvodi tamo zajedno sa Audijem Q7 i Q8.
Porsche ne precizira kada će Cayenne EV krenuti u proizvodnju, samo kažu da će SUV bez benzinskog motora doći nakon Macana EV (planiran za 2024.) i 718 EV (stiže 2025.). Sigurno će se naći u prodaji pre 2030. godine kada Porsche želi da više od 80 odsto njegove prodaje dolazi od potpuno električnih vozila. Da bi se to ostvarilo, veći električni SUV pozicioniran iznad Cayennea i koji treba da se proizvodi u Lajpcigu (Nemačka) biće lansiran u drugoj polovini decenije.
Takođe je nejasno da li će postojati SUS verzije sledeće generacije Cayenna. Šanse su da će Porsche usvojiti istu strategiju koju planira da primeni za manji Macan. Kompaktni krosover će se prodavati isključivo kao EV u svojoj sledećoj generaciji, ali će se aktuelni model proizvoditi još nekoliko godina sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njih dvoje će neko vreme mirno koegzistirati dok benzinac Macan ne ode u penziju. S obzirom da će sadašnji Cayenne dobiti fejslifting sledećeg meseca, to znači da Porsche namerava da ima SUV u prodaji najmanje 3-4 godine, tako da će se verovatno preklapati sa električnim modelom četvrte generacije.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs